سناتور مارکی به جمع حامیان توافق ایران پیوست

سناتور دموکرات آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از شبکه تلویزیونی «دبلیو سی وی بی»، ادوارد مارکی، سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، دیروز پس از اعلام حمایت از توافق ایران مدعی شد دیپلماسی بهترین وسیله برای منع این کشور از دستیابی به سلاح اتمی است.

او اعلام کرد این تصمیم را پس از شرکت در جلسات مختلف با مقامات دولت اتخاذ کرده است. سناتور ایالت ماساچوست در بیانیه‌ای که در حمایت از توافق منتشر کرد افزود: با وجود این که توافق هسته‌ای ایران نواقص زیادی دارد، اگر به درستی اجرا شود ثمربخش خواهد بود.

این مقام آمریکایی به منظور جلب نظر رژیم صهیونیستی مدعی شد از حق این رژیم برای دفاع از خود حمایت می‌کند و اطمینان داد با وجود این توافق، ایران دیگر نمی‌تواند به سلاح اتمی دست یابد.

مارکی پس از انتصاب جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، کرسی او را در مجلس سنا تصاحب کرد. او با اعلام حمایت از توافق ایران به جمع سایر دموکرات‌ها از جمله الیزابت وارن، سناتور دیگر ایالت ماساچوست، پیوست. نانسی پلوسی، رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، دیروز اعلام کرد: آرای دموکرات‌ها وتوی رئیس‌جمهور را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار