بازداشت 7 جوان استرالیایی پیش از پیوستن به داعش

مقامات امنیتی استرالیا 7 جوان را پیش از آنکه بتوانند به گروه‌های تروریستی ملحق شوند، شناسایی و بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ هفت جوان استرالیایی که قصد سفر به خاورمیانه را داشتند از سوی مقامات امنیتی این کشور به تلاش برای پیوستن به گروه‌های تروریستی متهم شدند. نخست وزیر استرالیا قوانین سختگیرانه‌ای در قبال مظنونان به عضویت در گروه‌های تروریستی به ویژه داعش وضع کرده است و در این باره هیچ کوتاهی صورت نمی‌گیرد.

"تونی ابوت،" نخست وزیر استرالیا، در این باره گفت: 7جوان در فرودگاه پیش از آنکه موفق شوند به خاورمیانه سفر کنند، بازداشت شدند. تحقیقات از آنها در حال پیگیری است تا مشخص شود از چه طریقی با گروه‌های تروریستی ارتباط برقرار کردند و یا شخص دیگری از دوستان آنها نیز به خاورمیانه سفر کرده است.

نام شهر و فرودگاه محل دستگیری جوانان استرالیایی از سوی مقامات این کشور اعلام نشده است. استرالیا به دلیل وقوع چند حمله تروریستی در وضعیت هشدار امنیتی قرار دارد. باتوجه به این موضوع که تعداد قابل توجهی از اعضای خارجی داعش اتباع استرالیایی هستند، مقامات این کشور شدیدترین تدابیر امنیتی را در استرالیا برقرار کرده‌اند.

"پیتر داتون،" وزیر حفاظت از مرزهای استرالیا اعلام کرد: ما هماره نگران مسافرانی که در فرودگاه‌ها رفت و آمد می‌کنند هستیم. جوانان بیش از دیگران مورد توجه هستند زیرا ممکن است دلایل سفر آنها به ویژه به مناطق پرخطر خاورمیانه می‌تواند کاملا جنبه تروریستی داشته باشد.

دست‌کم 70 استرالیایی در عراق و سوریه همراه با تروریست‌های داعش مشغول نبرد هستند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
فریدون جانباز دفاع مقدس
۱۴:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
افرادی که فصد پیوستن به داعش را دارند باید در دم زنده بگور شوند چرا که افکار آنها همان افکار پلیدیست که اقدام به پیوستن به این شیطانیان میکنند و درصد پاکسازی این افکار صفر درصد است .
آخرین اخبار