البرز؛

5 درصد از هشتگردی ها از قطار ریل باس استفاده می كنند

این قطار می تواند بارترافیكی آزادراه تهران -كرج -قزوین رابطور چشمگیری كاهش دهد كه از استقبال كم شهروندان هشتگردی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رئیس شورای حمل و نقل استان البرز گفت:در راستای کاهش بار ترافیکی در محور تهران - کرج، قطار ریل‌باس «ارم» در مسیر تهران - کرج-هشتگرد  و در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی از حمل و نقل عمومی و توسعه قطارهای حومه‌‌ای و کاهش مصرف سوخت و انرژی  سال گذشته راه اندازی شد. مهندس باقرنیا افزود: این قطار در دو ایستگاه راه‌آهن تهران - کرج وهشتگرد  اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر می‌کند.

مهندس باقر نیا افزود: باتوجه به اینكه  این قطار ظرفیت 336 نفر روزانه 10 بار به صورت رفت و برگشت در مسیر یاد شده تردد می‌کنداما متاسفانه با استقبال 5 درصدی مسافران مواجه هستیم كه این امر باعث می شود قطار گاها خالی از مسافرمسیریادشده راطی كند.

این مسئول بیان داشت : این درصورتی است كه تا زمان راه اندازی مترو هشتگرد این قطار می تواند بارترافیكی آزادراه تهران -كرج -قزوین رابطور چشمگیری كاهش دهد كه از استقبال كم شهروندان هشتگردی مواجه شده است. گفتنی است قطارریل باس ارم  با مدت زمان سیر 45 دقیقه همه روزه 10 رام قطار از هشتگرد به كرج و تهران در حال جابجایی مسافرین است.

ریل باس‌های «ارم» بدون نیاز به لکوموتیو و به صورت خود کشش بوده و با حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برای مسیرهای کوتاه و حومه‌ شهرهای بزرگ استفاده می‌شود.

سرعت مناسب، ایمنی بسیار بالا، آلودگی کمتر محیط زیست و قابلیت جابه‌جایی انبوه مسافر از دیگر مزایای را‌ه‌اندازی ‏ ریل‌باس‌ها است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.