همه چیز درباره اینترنت رایگان اوترنت

اوترنت "Outernet" یک پروژه‌ برای ایجاد اینترنت رایگان ماهواره ای برای تمامی کره زمین است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از 60 درصد مردم جهان به اینترنت آزاد دسترسی ندارند و در میان 40 درصد دیگر نیز بخش عمده‌ای از دسترسی کاملا آزادانه به اطلاعات محرومند. همه این‌ها با توجه به نقشی که اینترنت و گردش آزاد اطلاعات در آگاه‌سازی مردم و آموزش ایشان ایفا می‌کند، نشان از لزوم کار بر روی آزاد کردن هر چه بیشتر چرخش آزادانه اطلاعات دارد. تاکنون شرکت‌های بزرگی نظیر فیسبوک و گوگل سعی در فراهم آوردن اینترنت آزاد به طرق مختلف برای نواحی خاصی از جهان داشته‌اند که برای مثال می‌توان به پروژه لون گوگل و اینترنت آزاد فیسبوک اشاره کرد، ولی هزینه بالا و انرژی زیادی که این پروژه‌ها تاکنون به خود اختصاص داده‌اند آن‌ها را از تبدیل به طرحی همگانی و فراگیر بازداشته است.

همه چیز درباره اینترنت رایگان ماهواره ای

اوترنت "Outernet" اما ماجرای دیگری است، به گفته بنیان گذاران این طرح از طریق اوترنت شما تنها با ساخت یا تهیه یک دریافت‌کننده خانگی قادر خواهید بود که اطلاعات را به صورت آفلاین و بدون دسترسی به هرگونه اینترنت در اختیار داشته باشید.اوترنت محصول یک شرکت غیرانتفاعی به نام MDIF در نیویورک امریکا است که توسط ساسا ووچینیج و استوارت اوئرباک بنیان‌گذاری شد و از سال 1995 شروع به کار کرد و هدف آن از آغاز فراهم آوردن دسترسی آزادانه و رایگان اطلاعات برای همه مردم کره زمین بود. این شرکت از همان ابتدای تاسیس شروع به جمع‌آوری و قرار دادن محتوای موجود بر روی اینترنت در ماهواره‌های خویش کرد و اکنون پایگاه اطلاعاتی عظیمی را در اختیار دارد که آن را به رایگان برای همه عرضه می‌کند.

همه چیز درباره اینترنت رایگان ماهواره ای

طرز کار این سیستم که به نوعی اینترنت آفلاین است و خود را مکمل اینترنت می‌داند این است که اول محتوای مورد نظر را روی سرورهای خود بارگذاری می‌کند و آن را با ماهواره‌های قرار داده شده در مدار زمین در ارتباط قرار می‌دهد. سپس شما با استفاده از دیش خانگی خود یا دریافت‌کننده‌ای که از خود این موسسه می‌توانید تهیه کنید، تمام اطلاعات یا هر بخشی که نیاز دارید را بر روی دستگاه‌های خویش مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ و موبایل دانلود می‌کنید و از این به بعد مانند دسترسی آنلاین به اینترنت ولی به صورت آفلاین می‌توانید از آن اطلاعات استفاده کنید. نوع این اطلاعات هم محدود به نوع خاصی نیست و همه گونه داده، از ویدئو و موزیک گرفته تا متن و کتاب را می‌توانید در آن بیابید. برای این که بهتر طرز عمل این سیستم را بفهمید می‌توانیم طرز کار آن را به ساز و کار رادیو تشبیه کنیم. اوترنت نیز مانند رادیو از امواج رادیویی استفاده می‌کند ولی در فرکانسی متفاوت و به جای آن که آن امواج را فقط به صوت تبدیل کند، آنها را به هرگونه فایلی که شما نیاز دارید تبدیل خواهد کرد. سرعت انتقال داده‌ها نیز اکنون 200 مگا بایت در روز است.

همه چیز درباره اینترنت رایگان ماهواره ای

دریافت‌کننده انحصاری و جدید اوترنت نیز دستگاهی منحصر به فرد است. این دستگاه که لانترن نام دارد استوانه‌ای کوچک است و قابلیت دریافت مستقیم اطلاعات را از ماهواره دارد و هر چند ساعت یک‌بار خود را آپدیت می‌کند. علاوه بر این‌ها، لانترن قابلیت شارژ خود را وقتی که استفاده از نیروی الکتریکی ممکن نیست و با استفاده از سلول‌های خورشیدی که درون آن تعبیه شده نیز دارد. این دستگاه که لقب کتابخانه‌ جیبی به خود گرفته است به راحتی قابل حمل است و در هر محیط و هر گونه شرایطی قابل استفاده است. قیمت این دریافت‌کننده صد دلار است.

همه چیز درباره اینترنت رایگان ماهواره ای

شرکت‌ها و موسسات زیادی با اوترنت همکاری می‌کنند، بخش عمده‌ای از توسعه جهانی اوترنت مدیون همکاری بانک جهانی و موسسه آیرکس با آن است که حاصل این همکاری در دسترس قرار گرفتن اوترنت در بسیاری از نقاط دنیا از جمله امریکای شمالی، خاور میانه که طبیعتا ایران را نیز در برمی‌گیرد، شمال آفریقا و بخش‌هایی از آسیا است و این روند توسعه جغرافیایی به شدت و سرعت در حال رشد است به طوری که به عقیده مدیران این پروژه به زودی در جایجای کره زمین دیگر نقطه‌ای نخواهد بود که از دسترسی به اوترنت باز بماند چه وسط صحرا و چه در میان اقیانوس. سایت‌های معتبر دیگری نیز که عمدتا محتوای خبری، آموزشی و آگاهی بخشی دارند از جمله همکارهای اوترنت به شمار می‌روند و آن را در جمع‌آوری محتوای مورد نیاز یاری می‌دهند که برای مثال می‌توان به ویکی پدیا، سی ان ان، بی بی سی و ده‌ها شرکت دیگر اشاره کرد. این پروژه زبان‌های متعددی را به طور کامل پشتیبانی می‌کند که از این میان می‌توان به انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، چینی و عربی اشاره کرد. زبان فارسی هنوز در این بین قرار ندارد ولی هدف بنیان‌گذاران اوترنت این است که به زودی آن را به تمام زبان‌ها در دسترس قرار دهند.

همه چیز درباره اینترنت رایگان ماهواره ای
 بر اساس تصویر فوق، مناطق آبی رنگ، مناطقی است که فعلا تحت پوشش ماهواره‌های اوترنت قرار دارند

درباره چرایی و چگونگی انتخاب اطلاعات موجود روی سرورهای اوترنت هم ساز وکار جالبی وجود دارد. جدا از اطلاعات پایه‌ای که تا کنون بر روی سرورهای این پروژه تعبیه شده‌اند و بیشتر نتیجه همکاری شرکای اوترنت که قبل‌تر از آنها نام بردیم، هستند، این پروژه وبسایتی طراحی کرده است به نام «تخته سفید». در این سایت کاربران لینک اطلاعاتی را که به نظرشان باید روی سرورهای اوترنت قرار بگیرند را پیشنهاد می‌دهند و دیگر کاربران به هر یک از لینک‌های پیشنهادی که دوست داشته باشند رای می‌دهند، لینک‌هایی که بیشترین رای را داشته باشند به ترتیب بر روی سرور قرار می‌گیرند و این طرح تا زمانی که تمام اطلاعات مورد نیاز همه افراد بر روی سرورها قرار گرفته باشد ادامه خواهد داشت.

همه چیز درباره اینترنت رایگان ماهواره ای

از جمله استفاده‌های دیگر اوترنت بهره‌گیری از آن در زمان‌های اضطراری و به ویژه رخدادهای طبیعی مانند سیل و زلزله است که در بسیاری مواقع دسترسی به اینترنت را برای مدتی با مشکل مواجه می‌سازند. با وجود اوترنت دیگر این مسئله هم جای نگرانی نخواهد داشت و در چنین مواقعی نیز دسترسی هیچ فردی به باقی دنیا قطع نخواهد شد.

همه چیز درباره اینترنت رایگان ماهواره ای

با توجه به هزینه های بسیار سنگین اجرای این پروژه قرار است، در مرحله اول تنها امکان برقراری اتصال یک طرفه و دریافت اطلاعات برای کاربران فراهم شود. در مرحله بعد، این اتصال به یک اتصال دوسویه تبدیل خواهد شد که تمام قابلیت های اینترنت کنونی را در اختیار می گذارد.

انتظار می رود این پروژه عظیم بیش از چهار میلیارد کاربر جدید را به شبکه اینترنت کنونی متصل کند.


گزارش: حسن امکانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۹:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام اللهم صل علی محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۲۳:۵۴ ۰۸ تير ۱۳۹۷
سلام.خواستم بدونم الان که اینجا زده اینترنت آفلاینه،بعنوان مثال ما دیگه نمیتونیم از پیام رسان ها یا برای آنلاین بازی کردن ازش استفاده کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید صالح
۲۲:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
اوترنت دیگه چی
Iran (Islamic Republic of)
حمید صالح
۲۲:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوستان عزیز این پروژه تقریبا جدیده پس با دانلود آفلاین اشتباه نگیرید اصلا هم ربطی به وای فای نداره فقط از طریق ماهواره های خاصی اونم با سخت افزارهایی مثل کارت دی وی بی و یه قطعه سخت افزاری دیگه به نام رزپای یا همون لنترن نرم افزارشم فقط واسه لینوکس هست یعنی توی ویندوز جواب نمیگیره با این حساب کار نسبتا سختی هست واسه یه فرد مبتدی صبر کنید شاید اوضاع بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام قرار بوده چند سال پیش بیاد چرا هنوز اجرایی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
چرا سرعت اینترنت اینقدر پایین است
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۴:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
اقا این اینترنت افلاین باز چیه
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۵
دو سال گذشت نیامد چرا همش الکیه
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
دوستان امکان جاسوسی وجود نداره ولی در ایران نمیشه فعلا استفاده کرد چون بدون سانسور هست و هیچ راهی برای فیلترینگ وجود نداره.
البته بعضی از بچه ها روش کار میکنن که این امکان به وجود بیاد که در این صورت دیگه با سرعت بسیار بالا اوترنت به راحتی در دسترس قرار میگیره.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
خخ
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
سلام. امیدوارم که زود تر بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
میگه افلاین یعنی نمیشه از تلگرام استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
تو ایران میاد لطفا در ایمیلم بگبن
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
اینا همش خواب و خياله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۵ دی ۱۳۹۴
سلام بزارید یه توضیع کلی بدم تو سیستم هی جدیدی که به تازگی در حال راه اندازی سرعتش غیر قابل باوره از انتقال اطلاعات در خود سیستم سریع تر من الانم استفاده میکنم فقط میشه دانلود بکنی بدرد وب گردی نمیخوره مگه اینکه ارطباتو دو طرفه کنی در مورد فیلتر شدن هم بگم که نمیشه فیلترش کرد مثل ماهواره که نمیشه فیلترش کرد برای راه اندازی هم باید یه دیش و النبی وسخت افزار کامپیوتریشو داشت در مورد گوشی نمیدونم ولی تا جایی که من میدونم مهدودیت دانلود نداره چون خودم رو زانه کلی فیلم دانلود میکنم و میفروشم در کل سرویس خوبیه
Poland
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۲ دی ۱۳۹۴
اینا که گفتن تا مهر ماه میاد؟
امروز شنبه 12 دی ماهه 1394 و هنوز هیچ خبری نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۰۱ دی ۱۳۹۴
ای بابا اوترنت اینترنت یکطرفه است با هدف برابری آموزش و دسترسی آزاد به اطلاعات سرتاسر دنیا چی میگید هی جاسوسی جاسوسی NSA تلفن صدراعظم آلمان آنگلا مرکل هم شنود میکرد آلمانیا روحشون خبر نداشت تا اسنودن برملا کرد. برا کشورهای دیگه اتفاق بزرگی نیس با اینترنت های نقطه کور 20 الی 30 مگ بر ثانیه برا ایران و کشورهای جهان سومی خبر خوشیه که باید برا یک فایل یک گیگی پای نت پیر شی به هر حال اوترنت حتما بایستی کنارش اینترنت باشه چون معماری سیستم یک سویه است نمیشه در رابطه با سرعت و کیفیت اطلاعات و نحوه ثبت درخواست ها نظر داد تا واقعا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
شرکت های مخابراتی فاتحه شون خونده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
سلام یعنی این اینترنت افلاین الان فعاله؟
و این دستگاهشو از کجا باید بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
لطفا بگید دستگاهش کی وارد ایران میشه؟
قیمتش چنده؟
محدودیتی داره یا نه؟
Germany
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
تا جایی که من خبر دارم ۲۶ مهر فعال میشه
اگه خبر جدیدیم شد تو همین سایت نظر بذارید
Iran (Islamic Republic of)
mammadno
۰۷:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
سلام.مگه نمیگید آفلاینه!!
پس چه جوری باید سرچ کنیم؟؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
مطمئن باشید این شبکه به دست ما نمیرسه و نخواهد رسید نمیشه یه چیزی بیادو ایران بدون دردسر اونو داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۵:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
کاش ی کارشناس واقعی اطلاعات کامل دراختیار دوستان میذاشت، اینهمه سوال بی جواب؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۱:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
سلام به هنه.
کسی توی ایران لانترن استفاده کرده؟
کی راه اندازی رسمی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۲۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اینترنت باید رایگان باشه یا حداقل خیلی کم هزینه تا همه بتونن استفاده کنن
اینترنت ایرران گران هست.
در مورد جاسوسی هم از همین اینترنتهای پولی هم میشه !
با روش های دیگه هم میشه !!!

و...

باید همه جوانب رو سنجید...
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۲:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
سلام.تو بعضی از سایت ها نوشته از طریق وای فای گوشی هم میشه از اوترنت استفاده کرد.میخاستم بدونم که ممکنه؟یا فقط از طریق لانترن باید استفاده کرد!؟مرسی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
ازکی میشه استفاده کردلطفاجواب
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۳:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
عجب
Germany
صدرا
۱۵:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
میخواستم بدونم جریان این محدودیت حجمی چیه و میشه فقط با داشتن یه گوشی به اوترنت وصل شد؟؟؟؟؟؟ خواهسا جواب بدبد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
جالبه اما آمریکا خیر خواه کسی نیست متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
Alireza saffari
۲۳:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
خدا وکیل واقعی هست
United States of America
محمد امین
۲۱:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
سلام ایا در ایران هم میشه استفاده کرد چه توری فعال میشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
اولا قیمت پایه لنترن 200 دلاره که شرکتا مبالغ میلیونی بهش پیشنهاد کردن و لنترن کاملا آنلاین و اینترنت خودمه در مقابل لایت هاوس هستش که آفلاینه و به یه کتابخانه دسترسی داره که سر هر ماه آپدیت میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
میشه بگیم که اینترنت یه سری مطالب مفید داره و بسیاری مطالب غیر اخلاقی و غیر مفید.ایا امریکا که تو این مدت کلی ایران رو تحریم وتهدید به حمله ی نظامی کرده میتونه قصد اینو داشته باشه که ما از مطالب مفید اینو بهر مند بشیم؟
پس .....
امریکا برای پیشبرد منافع خودش راحت تره مرم در جهل باشن یا در واقع گرایی و علم؟
پس......
خودمانیم تا به حال چقدر از اینترنت استفاده ی مفید کردیم؟امریکا با دونستنم این حقیقت تلاش میکنه تا.......
......................................... ......... .... ........اونم امریکا؟....................
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
من یه لانترن دست دوستم دیدم از امریکا اورده میگه بزار رایگان بیاد حال کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام
روزی ۱۰ مگابایت با موبایل که خیلی کمِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام
روزی ۱۰ مگابایت با موبایل که خیلی کمِ
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۰۹:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خوبه اما قیمتش ۱۰۰دلاره هر دلار روسه هزاربگیریم میشه ۳۰۰هزار هرکسی اگه برای خودش بخره شما حساب کنید چقدر سود عظیمی بهشون میرسه .۴ملیارد در۳۰۰هزار میشه 1.20000000£+15
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
چطور باید لانترن تهیه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
alireza07
۱۸:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
خب ایران هم همین کارو کنه.
اینترنت نامحدود بده به مردم آمریکا.
Germany
ناشناس
۲۱:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
عالیه
Germany
ناشناس
۲۱:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
اولین مشتریشون خودمم....
Germany
ناشناس
۲۱:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
وای چی میشه اگه بشه...
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
اخ جون تکنولوژی
Germany
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
یعنی میشه یه اینترنت با کیفیت رو تجربه کنیم؟؟
Germany
ناشناس
۱۷:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
چقدر خوب....
United States of America
Soheil
۱۲:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
اینم مثل چیزای دیگه دو روزه باز پارازیت واختلال میندازه روش
Iran (Islamic Republic of)
seyedmehdi
۱۱:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
hala omade ya na hanoz
Netherlands
حسین
۰۴:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
حتما باید لانترن داشته باشیم یا فقط وای فای رو فعال کنیم
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۳:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
حالا یک شرکتی اومده میخواد اینترنت رو مثل تلویزیون جهانی کنه و رایگان
مگه خود گوگل بابت خدماتش پول میگیره؟
پس چیز تعجب آوری نیست
اینترنت از حقوق اولیه هر انسان متمدنی است و باعث پیشرفت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
فقط 200 مگ در روز ؟ اصلا خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
1 گیگابایت.
دندونای اسب پیشکشی رو میشمارن؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
سلام میخواستم بدونم که فقط با دستگاه لانترن میتونیم استفاده کنیم یا همین جوری بدون داشتن دستگاهی فقط با روشن کردن وای فای میتونیم وصل بشیم خواهش میکنم جواب بدید.
Netherlands
سجاد
۱۴:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
به من تو گروه تلگرام فرستاده بودن فقط کافیه وای فای گوشی رو روشن کنی و از اوترنت استفاده کنی ایننجوریه یا باید لاترن و دیش ماهواره داشته باشیم اونایی که ماهواره و لاترن ندارن تکلیفشون چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
با وای فای گوشیم میشه گرفتش
Iran (Islamic Republic of)
فرزان
۱۱:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اون موقعی که اروپا و امریکا حموم نداشت ایران تمدن داشت ... اللهم عجل لویک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
سلام میخواستم بدونم که فقط با دستگاه لانترن میتونیم استفاده کنیم یا همین جوری بدون داشتن دستگاهی فقط با روشن کردن وای فای میتونیم وصل بشیم خواهش میکنم جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
6 نظر بالاتر رو نگاه کنید بزرگوار
Germany
رضا
۰۹:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
همانا روزی که تکنولوژی از انسان پیشی بگیرد
جهان نسلی از ابلهان را خواهد داشت
منتظر این نسل باشید بزودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
با توجه به متن این تقریبا مث یه هارددیسک عمل میکنه
خیلی جالبه
اینم نیس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام میخواستم بدونم که فقط با دستگاه لانترن میتونیم استفاده کنیم یا همین جوری بدون داشتن دستگاهی فقط با روشن کردن وای فای میتونیم وصل بشیم خواهش میکنم جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
3 پست بالاتر رو نگاه کنید دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
خصوصی
۱۶:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
آقا درسته شاید خواسته هایی داشته باشن ولی فکر اینم کنید که با اینتر نت ایران نمیشه سایت هم باز کرد .افغانستان 4 برابر ایران سرعت اینترنت داره. کره 1000 برابر ایران .
چرا نباید ما هم طعم اینترنت پر سرعت رو بچشیم.
میترسم روزی که ایران به سرعت 20 مگ برسه دنیا سرعتشون نا محدود بشه.
دعا کنید هر چه زود تر اوترنت تو ایران هم بیام.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام میخواستم بدونم که فقط با دستگاه لانترن میتونیم استفاده کنیم یا همین جوری بدون داشتن دستگاهی فقط با روشن کردن وای فای میتونیم وصل بشیم خواهش میکنم جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
پاسختون رو در جواب به نظر بالا دادم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام میخواستم بدونم که فقط با دستگاه لانترن میتونیم استفاده کنیم یا همین جوری بدون داشتن دستگاهی فقط با روشن کردن وای فای میتونیم وصل بشیم خواهش میکنم جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ما
۱۶:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
بابا مگه چیز جدیدیه انقد بعضیا تعجب میکنید .
قبلا چند نفرو میشناختم جلو خودم بدون اینترنت انلاین
از این روش از اونطرف اب فیلمو اهنگو ....با سرعت بالا دانلود میکرد.
ک اون روش امکانش مثل اینی ک مهرماه میخوان بزارن انقدر راحت نیست .باید اشتراک بگیریو ،مودمو ،فلانو بهمان



ما ک منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
mehran
۱۵:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ینی برای متصل شدن باید لانترن داشته باشیم???
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
حداقل فعلا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
نه نمیخواد.
جواب کامل نوشتم نمیدونم چرا تأیید نشد.
Iran (Islamic Republic of)
فیمس
۱۵:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
هیچ اتفاق خاصی نمیفته
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۵:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
اگه بیاد صد در صد ایران فیلترش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ابتکار
۱۴:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
یادم رفت بگم که روزی یک گیگابایت محدودیت داره
و برای موبایل روزی 10 مگابایت
Iran (Islamic Republic of)
علی قاسمیان
۱۴:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
دوستان من موندم چطور این پروژه با این نام و این شرکت معرفی شده، من حداقل ده سال پیش این روش اینترنت را از شرکت opensky دریافت کردم به این شکل که لینک محتوای مورد درخواستم را در سایت شرکت ثبت میکردم و بعد به صورت آفلاین با دیش از روی ماهواری w3 فرکانس دیتای اختصاصی شرکت opensky و سخت افزار پنجاه هزارتومنی اون را رایگان دانلود میکردم،بدون هیچ اتصال اینترنتی،سرعت دانلود هم حداکثر دو مگابیت بر ثانیه بود، ولی کاملا رایگان
Iran (Islamic Republic of)
روح اله زارعی جهان آباد
۱۳:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
آمریکایها برنامه دارن که تا سال 2020 اشراف اطلاعاتی کاملی روی دنیا داشته باشند.اینم در راستای همون برنامشون است.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۲:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
امیدوارم هر چه سریعتر تو ایران راه اندازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۲:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
چجوری باید اینترنت مجانی فعال کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۲:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
احتمالا اینم برا جاسوسی باشه
United States of America
احمد
۱۱:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من سرکاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
نیست
United States of America
کاربر اینترنت
۱۱:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
گربه محض رضای خدا ، موش نمیگیره،
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۳:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ببین این کاربر اینترنت ایرانی خارج از کشور چه قدر با بصیرت به موضوع نگاه می کنه.ولی بعضی از این داخلیها چقدر له له میزنن برای غذای فکری که امریکایها براشون آماده کردن
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
روح اله عزیز جو گیر نشو :) این کاربر از VPN استفاده کرده :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
لانترن 199 دلاره
لایت هوس 99 دلاره
کیت دی آی کت 35 الی 135 دلاره
پس محض رضای خدا هم نیست!
اپلیکیشن اندرویدش مجانیه که اونم نیاز به د** ماهو*** داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اصلاح کنم کیت «دی آی وای»
DIY Kit
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اضافه کنم که روزی یک گیگابایت محدودیت حجم داره
Singapore
امیر
۱۴:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
عهه شما هم که از اینترنت استفاده کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
اگه بشه چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
دستشون درد نکنه بفکر مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
هادی ک
۱۱:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
الن مسیله اینجاست که تجهیزات ماهواره ای در ایران جریمه داره داشتن و نصبش.ما باید دنبال همون دیال آپ باشیم. تا اونجا که من شنیدم سرعت اینترنت ماهواره ای در حدود 20گیگ بر ثانیه است که غیر قابل تصوره این سرعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
منبع؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
این سیستم آفلاین ماهواره ای که چندین ساله در ایران استفاده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
این، اون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
من که چشم اب نمیخوره تو ایران بذارن کار بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
عالیه....
استفاده از اینترنت، به خود شخص ربط داره.
درسته سایت های زیادی فیلتر شده، اما در کنارش یه سایت های معتبر زیادی هم مجوز فروش ، VPN دادند.
ابا اینترنت پر سرعت خیلی کارها رو با سرمایه کم، میشه راه انداخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
واقعا میشه بیاد
Saudi Arabia
نیما
۱۰:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
حالا چرا باید رایگان باشه دلیلش چیه؟؟؟؟؟ فکر می کنم از مهرماه اینترنت ایران هم فعال میشه؟؟
Kazakhstan
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
من اصلا باور نمیکنم
-
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
با این وضعیت اینترنت واقعا لازم و ضروریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
بله خیلی جالبه ولی مطمئنا دلشون واسه ما نسوخته که اطلاعات رایگان در اختیارمون بذارن
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۱۴:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
آخه من نمیدونم اطلاعات تو به چه درد آمریکا میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
:)))
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
مطمئنن به ما نميدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
من دارم واقعا عالیه ولی سرعتش یه مقدار کمه ولی نسبت به اینترنت خودمون خیلی سرعتش بالاتره
Germany
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بذار بیاد بعد تو ادعای داشتنش را داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سرعتش که عالیه :) تووووووپ
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
حالا اگه بخواد بیاد ایران فورا فیلترش میکنن
United States of America
میلاد
۱۲:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
امکان فیلتر نداره
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
پارازیت میندازن
United States of America
امید
۲۱:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
پارازیت هم جواب نمیده مگه بخوان مردمو بکشن.
Iran (Islamic Republic of)
امین رضایی
۱۵:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
از این موجودات بعید نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
واسه چی فیلتر کنند؟!! :( ملت اینترنت آزاد می خواهند. با سرعت بالا. چند وقت پیش یکی از دوستان هلند بود. یک تست سرعت واسم فرستاد عاااالی بود عالی. بیش از 800 مگابیت بر ثانیه سرعت داشت :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
امکان نداره اجازه بدن این سیستم تو ایران فعالیت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
اوووووو! پس خبر ندارید چقدر از مردم استفاده می کنند! اینترنت آفلاین یکطرفه هست. نه امکان جاسوسی نه چیز دیگه ای وجود داره. واسه چی اجازه ندن!!! :)) من که استفاده می کنم عالیه :)
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
آره ما از دوبی وارد میکنیم. ولی هنوز تو ایران فعال نیست. بزودی اینجا هم فعال میشه. خواستین واسه همتون میارم. تقریبا 480 تمام میشه واستون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اون طور که نقشه میگه فعال هست
نرم افزار اندروید که سپتامبر 2015 میاد رایگانه
و هیچ گونه هزینه ای نداره:
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۳:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
O_O
۰۹:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
چه ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
اگر منظورش همون اینترنت آفلاین ماهواره ایه من قبلا استفاده کردم خیلی عالیه, ولی بطور ناخسته خیلی فیلم های غیر اخلاقی برای شما لود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
خیر! اون که مال 100 سال پیشه!
اینجا حق انتخاب داری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
من که 10 ساله دارم استفاده می کنم تا حالا یک دونه فیلم غیر اخلاقی هم خودش به خودی خود لود نشده. اینترنت آفلاین خیلی خوبه. از دست این isp های گرون فروش راحت میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
به این راحتی هم که گفتن نیست باید حتما یه دریافت کننده داشته باشی تا اطلاعات رو بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
چرا به همین راحتیه
لانترین نیاز به دریاقت کننده نداره
باتری داره. با نور خورشید شارژ میشه. (سلول خورشیدی داره)
در کوه؛ بیایان یا هر جای دیگه ای که بتونی آسمون رو ببینی کار میکنه
Saudi Arabia
محمد
۰۰:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
اگه واقعا اینطور باشه عالیه اما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
اما چی؟! دیگه از دست شرکت های ارائه دهنده اینترنت راحت میشیم. چند سال اخیر 70% اینترنت داخل کشور گرون شده با این کیفیت پایین :( معلوم نیست چجوری شارژمون تموم میشه!
Iran (Islamic Republic of)
اکبد
۰۰:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
هیچ کار آمریکا بدون دلیل نیست
United States of America
میلاد
۱۲:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
بله که بی دلیل نیست میدونی چه جاسوسی عطیمی میشه کرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
از نظر فنی اصلا امکان جاسوسی وجود ندارد. چون اوترنت یک طرفه هست. و همچنین کاملا قانونیه. دوستان لطفا کمی مطالعه بفرمایید.
۱۲
آخرین اخبار