عباس جدیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فرهنگ شهادت را با عکاسی به نسل نو انتقال دهیم

عکاسای خبری دفاع مقدس با سختی تمام قادر انتقال فرهنگ شهادت به فرزندانمان به خوبی انجام داده‌اند

عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به حمایت از عکاسان دفاع مقدس و دوره‌های این قشر گفت: ما به این مسئله یک نگاه بودجه‌ای داشتیم که امسال در این دوره سازمان فرهنگی و هنری و معاونت اجتماعی برای حمایت از عکاسان هنری هشت سال دفاع مقدس و همچنین خبرنگاران زمان جنگ یک بودجه کم نظیری را نسبت به دوره‌های قبل شورا در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد:عکاسی یکی از شاخه‌های درخت تناور هنر و فرهنگ است، که در این بین عکاسی زمان جنگ به دلیل سختی‌ها و مشقت‌های بسیار و ایثارگری یک عکاس خبری از اهمیت بالایی برخوردار است، و از این رو عکس‌های دفاع مقدس هم بحث هنر در آن واقع شده، و هم بحث باقیات و صالحات. ما باید از هر نگاه به این مسئله توجه کنیم.

جدیدی ادامه داد: عکاسان ما در زمان جنگ بسیار جان برکف بوده، و در نقاط بسیار  جلوتر از خط مقدم برای شکار لحظه‌ها و ثبت وقایع و چگونگی نبرد رزمندگان غیور کشورمان با دشمن بعثی را در قالب عکس به نسل‌های آینده منتقل کردند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه عکس‌های زمان جنگ که به همین راحتی از کنارشان می‌گذریم با مشقت زیاد بدست آمده است، افزود: گرفتن عکس‌های دفاع مقدس به راحتی بدست نیامده، زیرا که عکاسی خبری هم نگاه با رزمندگان دفاع مقدس و در بعضی از مواقع جلوتر از آنها بدون اسلحه رودرروی دشمن در زیر بمباران عکس‌های خود را گرفته است.

جدیدی در پایان یادآور شد: کار عکاسان زمان جنگ نشان از عظمت و ویژگی کار این عزیزانمان را دارد، که علاوه بر خلق آثار هنری از ثواب اخروی برخوردار شده و وظیفه همه‌ ما است که از این قشر زحمت‌کش پاسداشت ویژه‌ای‌ داشته باشیم، برای انتقال فرهنگ شهادت به  نسل‌های جدید انتقال دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار