افتتاح نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه/1

ما با رسانه‌های اسلامی در کنار مظلوم خواهیم ایستاد

مراسم افتتاحیه هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در سالن‌های همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه هشتمین اجلاس مجمع اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی صبح امروز یکشنبه 25 مرداد ماه در تهران و در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران با حضور 220 شبکه رادیویی و تلویزیونی از 35 کشور جهان و با شعار پیامبر رحمت رسالت رسانه های مقاومت برگزار شد.

آغازگر مراسم افتتاحیه هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی تنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران بود.

علی کریمیان دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به عنوان آغازگر مراسم افتتاحیه بیان کرد: درود می‌فرستیم به روح بلند احیاگر اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) امام خمینی و شهدای گرانقدر اسلام. در ادامه ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان که عبارتند از مدیران شبکه‌های عضو اتحادیه، اعضای ششمین بازار فیلم اسلامی، خانواده شهدا، مسئولین کشوری و کشورهای منطقه (آقای دکتر ولایتی مشاور رهبر انقلاب اسلامی)، دکتر نوری المالکی (رییس ائتلاف دولت قانون و حزب الدعوه اسلامی عراق)، آقای قربان زئبی (وزیر اطلاع‌رسانی جمهوری عربی سوریه)، آقای عبدالباری جهانی (وزیر فرهنگ و اطلاعات جمهوری اسلامی افغانستان) هئت رسانه‌ای از کشور جمهوری عراق، هیئت رسانه‌ای از کشور لبنان، مسئولین و سفرای کشورهای اسلامی، و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گفت: امروز در حالی هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه و برنامه‌های جانبی ان را با حضور شما عزیزان برگزار می‌کنیم که جهان اسلام متاسفانه درگیر یک جنگ نیابتی بسیار خطرناکی شده است امروز با توطئه استکبار جهانی و با دلارهای کشورهای منطقه و تجهیز و به کارگیری و فعال کردن گروه‌های تکفیری و تروریستی و گسترش خشونت و افراط‌گرایی، جهالت و نادانی در راستای پروژه اسلام‌هراسی غرب شاهد اتفاقات بسیار ناگوار هستیم که چهره بسیار خشن و افراطی و بدون منطق و جاهلانه را از اسلام به نمایش گذاشتند.

اتفاقاتی که امروز در کشور سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، افغانستان، پاکستان و اخیرا در یمن در حال رخ دادن است همه در راستای تکمیل پروژه اسلام‌هراسی و تامین امنیت و منافع استکبار جهانی و دشمن اصلی امت اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی اسرائیل است.همه حرکت‌ها برای درگیر کردن جهان اسلام و به تحلیل رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی و انسانی و بالاتر از آن اثبات بی‌هویتی جهان اسلام است در حالی که اسلامی دین مودت و برادری است اسلام دین بندگی و زندگی است و پیامبر عظیم الشان اسلام که در این سال‌ها برترین توهین‌ها به ساحت مقدس ایشان شده است بر اساس نص صریح قرآن کریم رحمت للعالمین است.

رحمت نه فقط برای مسلمین و مومنین بلکه رحمت برای همه انسانها و برای کل عالم است از این رو که اجلاس هشتم اتحادیه با شعار پیامبر رحمت رسالت رسانه‌های مقاومت کار خود را آغاز می‌کند و با بسیج رسانه‌ای گسترده نسبت به معرفی اسلامی واقعی و زدودن غبار افراطی‌گری و تفریط و خشونت از چهره اسلام عزیز اقدام نماید.

وی افزود: ما در این انجمن جمع شده‌ایم که با صدای رسا اعلام کنیم ما در کنار مظلوم خواهیم ایستاد و به مبارزه با ظالم ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد طراحی دشمن را در ارائه چهره غیرواقعی ازاسلام و مسلمین را تغییر دهیم.

کریمیان عنوان کرد: در این اجلاس مباحث منطقه‌ای و جهانی و از جمله جنگ نیابتی و مباحث تخصصی رسانه‌ای به بحث گذاشته خواهد شد و همزمان با این اجلاس اقدامات زیر نیز هم انجام خواهد شد.

1. برگزاری ششمین بازار فیلم اسلامی با حضور 90 شرکت کننده و هشتصد اثر جدید رسانه

2. برگزاری ششمین جشنواره اتحاد (تولیدات اعضای اتحادیه)

3. پنجمین نمایشگاه فناوری رسانه

4. برگزاری اولین هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی در راستای تقویت جبهه رسانه

5. افتتاح مرکز تبادل خبری یونیوز

6. رونمایی از نشان حلال مدیا

7. تجلیل از خانواده شهدا

8. تجلیل از فیلم‌ساز برجسته جهان اسلام و اهدای جایزه ویژه اتحادیه به ایشان

وی در پایان گفت: از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم و از مسئولین جمهوری اسلامی ایران به خصوص رهبری فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای و کلیه سازمان‌ها وزاتخانه‌ها و نهادها به خصوص سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه و سایر مجموعه‌ها صمیمانه سپاسگزارم.

لازم به ذکر است؛ پنجمین نمایشگاه فناوری رسانه با حضور علی کریمیان دبیر کل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی و علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری قبل از آغاز مراسم افتتاحیه اجلاس مجمع عمومی افتتاح شد.

حامد زمانی نیز در مراسم افتتاحیه قطعه‌ای را در وصف پیامبر اکرم (ص) اجرا کرد.

ولایتی در افتتاح نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه/2

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار