ملکی:

کم کردن فاصله با چین مستلزم سرمایه گذاری است

مدیر تیم های ملی ووشو معتقد است: برای کم کردن فاصله سطح فنی با چینی ها باید هزینه بیشتری کنیم و از حضور مربیان تراز اول آنان بهره بیشتری ببریم.

مجید ملکی مدیر تیم های ملی ووشو در خصوص نتایج کسب شده در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در چین به خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کسب نایب قهرمانی آسیا در بخش ساندا و همچنین 27 مدال در دو بخش ساندا و تالو نشان از پیشرفت قابل توجه ووشوی کشورمان دارد و با این نتیجه ثابت کردیم که حریف جدی برای چینی ها محسوب می شویم.

وی ادامه داد: یک زمانی تمامی کشورهای شرق آسیا برای ووشوی کشورمان خطرناک بودند و حریف ما محسوب می شدند اما خوشبختانه در حال حاضر با وجود پیشرفت ووشو در تمامی این کشورها و سرمایه گذاری خوبی که در بخش ووشو داشتند، بازهم مقابل ووشوی ایران حرف آنچنانی برای گفتن ندارند.

ملکی افزود: پیشرفت ووشوی ایران و کسب نتایج خوب دلیل نمی شود که کشورهای دیگر را دست کم بگیریم، زیرا در هر رویداد مهمی ناگهان با کشوری برخورد میکنیم که با یک سرمایه گذاری قوی در ووشو، پرقدرت تر از قبل در پیکارها حاضر شده است. همانطور که در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ووشوکاران ویتنامی بسیار آماده ظاهر شدند و با قدرت برای کسب جایگاه ایران جنگیدند، که خوشبختانه موفق نشدند و با عملکرد خوب تیم ملی ووشوی کشورمان توانستیم آنان را پشت سر بگذاریم.

مدیر تیم های ملی تاکید کرد: با وجودیکه ووشوی کشورمان در هشت سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و این پیشرفت روز به روز بیشتر هم می شود اما برای کسب عنوان قهرمانی و پشت سر گذاشتن چینی ها باید سرمایه‌گذاری بیشتری به این بخش اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: این نتایج خوب فقط ذره ای فاصله سطح فنی مارا با چینی ها کم کرده است و باید با استفاده از مربیان به نام چینی در تمامی سطوح و در دو بخش ساندا و تالو، همچنین حضور مربیان ووشوی کشورمان در دوره های مختلف آموزشی خارج از کشور و حضور در تورنمنت های مختلف بین المللی این فاصله را روز به روز کمتر کنیم.

گفتنی است: تیم های ملی ووشوی جوانان کشورمان روز گذشته سه شنبه 20 مرداد پس از کسب 27 مدال دردو بخش تالو و ساندا و همچنین عنوان نايب قهرمانی در بخش ساندا در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ( چین) به ایران بازگشتند.



انتها پیام
برچسب ها: ووشو ، ساندا ، قهرمانی ، چین ، ملکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار