اهمیت سفر ظریف به بیروت از دید شبکه الجزیره

سفر وزیر امورخارجه ایران به لبنان به لحاظ زمانی و امکان تأثیرگذاری‌اش بر پرونده‌های حل نشده در لبنان دارای اهمیت قابل تأملی است.

اهمیت سفر ظریف به بیروت از دید شبکه الجزیره
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره ضمن اعلام سفر وزیر امورخارجه ایران به لبنان و اهمیت آن افزود: انتخاب رئیس جمهور در صدر پرونده های حل نشده در لبنان قرار دارد.

جونی طانیوس خبرنگار الجزیره در بیروت در گزارشی گفت: محمد جواد ظریف با مقامات لبنانی درباره جزئیات توافق هسته ای نیز گفتگو می کند.

هدف از این سفر رسمی نیز مطلع کردن مقامات لبنانی و در صدر آنها تمام سلام، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس مجلس لبنان از ابعاد این توافق و محتوای آن و رایزنی با آنان درباره چگونگی برقراری امنیت و صلح در منطقه پس از توافق هسته‌ای است.

خبرنگار الجزیره پس از پخش بخشی از سخنان ظریف در بیروت افزود : تا زمانیکه ارکان اساسی حیات سیاسی لبنان در سیطره حزب الله و حامی آن یعنی ایران است، لبنانی ها با توجه به صحبتها از وجود ابتکارهایی برای حل بحران منطقه که ایران بخشی از این ابتکارهاست انتظار دارند سفر ظریف در این شرایط به گشایش سیاسی منجر شود.

شارل جبور، نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت:« اگر سفر ظریف به لبنان به گشایشی در پرونده انتخاب رئیس جمهور منجر شود این سفر تأثیرگذار خواهد بود در غیر این صورت یک سفر سنتی خواهد بود.»

خبرنگار گفت : سیاستمداران لبنانی به نتایج سفر ظریف به بیروت اهمیت زیادی می دهند و بسیاری منتظرند به ویژه پس از امضای توافق هسته ای در عرصه سیاسی معطل مانده لبنان تحرکی به وجود آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار