در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود؛

باسیل: ایران و لبنان در جنگ با تروریسم در سنگری واحد هستند

وزیر امور خارجه لبنان ضمن استقبال از توافق هسته‌ای ایران گفت: بیروت و تهران در مبارزه با تروریسم در سنگر واحدی هستند.

باسیل: ایران و لبنان در جنگ با تروریسم در سنگری واحد هستند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، "جبران باسیل،" وزیر امور خارجه لبنان امروز در کنفرانس خبری مشترک با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: توافقنامه هسته‌ای ایران پیروزی منطق گفتگو و دیپلماسی بر منطق منزوی سازی بود.

 این توافق هسته‌ای تاکیدی بر اهمیت منطق دیپلماسی و پشت سرگذاشته شدن سیاست انزوای بین‌المللی است. ما یک سال پیش در سخنرانی در سانتیاگوی شیلی از زیان‌های تحریم‌های بین‌المللی و منافع رویکرد باز گفته بودیم. سیاست‌های دوگانه سالیان طولانی گذشته در عراق وسوریه نشان داد که بی نتیجه است و آنچه نتیجه بخش است گفتگو و منطق دیپلماسی و رویکرد باز است زیرا تاثیر مثبتی بر مشکلات منطقه ما دارد.

وزیر امور خارجه لبنان گفت: این پیروزی همچنین الگوئی برای جامعه متکثر و متعدد لبنان برای مقابله با اندیشه تکفیری است. ما و ایران از نخست خطر تروریسم ضد بشری را درک کردیم و درخصوص انزوای ایران از مقابله با این خطر و هزینه های چنین رویکردی هشدار دادیم.

هردوی ما اکنون (در جنگ با تروریسم) در سنگر واحدی هستیم. سوریه متأسفانه با تروریستهایی روبروست که از خارج وارد این کشور شده اند. این کشور اکنون در صدر کشورهایی قرار دارد که با ورود تروریست ها و انتقال آن به کشورهای دیگر است و لبنان در مرزهای شرقی خود از این مسئله رنج می برد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار