ترامپ پيشتاز جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخاباتی آمريکا

به نظر می‌رسد چیزی نمی‌تواند جلوی پیشرفت "دونالد ترامپ" را در میان نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری در آمریکا بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی یورونیوز در گزارشی گفت: دونالد ترامپ، میلیاردر و ستاره سابق برنامه های تلویزیونی آمریکا، همچنان در رقابت میان نامزدهای جمهوری خواه پیشتاز است. بر اساس نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس در اینترنت، دونالد ترامپ از حمایت بیست و چهار درصدی رأی دهندگان جمهوری خواه برخوردار است. وی قبل از نخستین مناظره تلویزیونی میان نامزدهای جمهوری خواه که در روز پنجشنبه برگزار شد نیز همین میزان حمایت را داشت و از آرای وی کاسته نشده است.

این مناظره با اجرای مگین کِلی، از مجریان مشهور تلویزیونی آمریکا برگزار شد که دونالد ترامپ اظهاراتی خطاب به وی داشت که از سوی مخاطبان و اقشار سیاسی آمریکا عباراتی جنسیتی توصیف شده اند. ترامپ برای انتقاد از یکی از سوالات دشوار این مجری، جنسیت و زن بودن وی را مطرح کرد. این اظهارات ترامپِ میلیاردر موجب ناراحتی و خشم بسیاری از افراد حتی در میان جمهوری خواهان شد.
دیگر نامزدها از جمله جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا گفتند که دونالد ترامپ باید عذر خواهی کند. امری که ترامپ از آن سر باز زده است. 

در اردوگاه دموکرات ها نیز هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی این حزب اظهارات دونالد ترامپ را رسوایی برانگیز توصیف کرده و ضمن ابراز نگرانی درباره سیاست های جمهوری خواهان در قبال زنان آمریکایی گفت که «به مبارزه خود با این سیاست ها در تبلیغات انتخاباتی خود و حتی در کاخ سفید ادامه خواهد داد.»

در پی این اظهارات جنجال برانگیز دونالد ترامپ، وی به یکی از تجمعات مهم سیاسی محافظه کاران در این آخر هفته که در آتلانتا برگزار شد، دعوت نشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار