درخواست حزب حامی کردها برای توقف خشونت در ترکیه

رهبر "حزب دموکراتیک خلق ها" خواستار توقف عملیات نظامی کردها در ترکیه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، صلاح الدین دمیرتاش – رهبر حزب دموکراتیک خلق ها – با درخواست از کردها مبنی بر توقف عملیات نظامی در ترکیه، خواستار آغاز مذاکرات دولت برای توقف خشونت در این کشور شد.

شبه نظامیان پ‌ک‌ک – حزب کارگران کردستان – اعلام کردند از اواسط ژوئیه ( اواخر تیر) بر شدت حملات خود افزوده اند. چرا که نیروهای ترکیه آتش بس سال 2013 (1392) را نقض کردند. ترکیه 24 ژوئیه (2 مرداد)، با آغاز حملات هوایی علیه پ‌ک‌ک، مواضع این گروه در شمال عراق را بمباران کرد. 

رهبر حزب دموکراتیک خلق ها در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت پ‌ک‌ک باید به سرعت خشونت مسلحانه را کنار گذاشته و وارد مذاکرات صلح شود.

سخنرانی صلاح الدین دمیرتاش یک روز پس از کشته شدن شش نفر در درگیری نیروهای ترکیه و شبه نظامیان کرد در منطقه کردنشین جنوب شرق انجام شد. وی از دولت ترکیه خواست با توقف عملیات نظامی، مذاکرات صلح را احیا کند.

ترکیه علاوه بر مواضع کردها، اهداف داعش در سوریه را نیز بمباران کرده است. آنکارا چندی پیش به آمریکا اجازه داد از پایگاه های هوایی این کشور برای بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه استفاده کند.

آنکارا، آمریکا و اتحادیه اروپا "پ‌ک‌ک" را در لیست گروه های تروریستی قرار داده اند. این گروه در سال 1984 فعالیت های خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار