بیداری «وانیک» از خواب 11 ساله در تئاتر باران

نمایش «وانیک» به کارگردانی سهراب سلیمی پس از 11 سال دوباره به صحنه می‌آید.

سهراب سلیمی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای نمایش «وانیک» پس از 11 سال گفت: نمایش سه‌گانه «وانیک» با نگاهی به بیگانه‌سازی انسان و روابطش با دنیای ماشینی را اولین‌بار سال 83  روی صحنه بردم و خوشبختانه با استقبال مخاطبان و تقدیر از بازیگران مواجه و به عنوان نمایش شایسته همان سال شناخته شد.

وی ادامه داد: پس از اجرای نمایش «وانیک» تا سال 87 فعالیتی در عرصه تئاتر نداشتم و امروز پس از 11 سال با تشویق دوستان نمایش «وانیک» را با تفاوت‌هایی روی صحنه خواهم برد.

کارگردان «وانیک» با توجه به 5 اجرای متفاوت از نمایشنامه «آ» در خصوص تفاوت‌های اجرایی نمایش «وانیک» نسبت به 11 سال قبل اظهار داشت: در این اثر به لحاظ زاویه دید کارگردانی،‌نوع نگاه تحلیلی به اثر و همچنین در نمایش فضاهای کلی تغییراتی را ایجاد کردیم و سه بخش احضار، گشایش و اعتراض به دو قسمت احضار و گشایش کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طراحی صحنه این اثر توسط گروهی از جوانان فارغ‌التحصیل از کشور فرانسه انجام شده و به هیچ وجه به فضاسازی‌های موجود در نمایشنامه برعکس اجرای سال 83 وفادار نبوده‌ایم و از حداقل آکساسوار بهره گرفته‌ایم. در موسیقی نمایش «وانیک» نیز علاوه بر استفاده از قطعات ساخته شده توسط کامران امید در 11 سال پیش، از چند تصنیف بهره گرفته‌ایم.

سلیمی در پایان گفت: در نمایش «وانیک» بازیگران قراردادهای مشخصی را روی صحنه تجربه نمی‌کنند بلکه با خلاقیت‌هایشان زندگی می‌کنند در حقیقت در اجرای این اثر برخلاف گذشته شیوه کارگاهی را پیش گرفته‌ایم و تعامل من به عنوان کارگردان با سایر اعضای گروه بیش از پیش شده است.

گفتنی است: نمایش «وانیک» با همان گروه سابق به کارگردانی سهراب سلیمی و با بازی احمد ساعتچیان، ‌رضا مولایی و شیوا اردونی از 8 شهریور ساعت 19:30 در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار