تسهیلات وزارت بهداشت برای دانش آموختگان خارج از کشور

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از ارائه تسهیلات جدید برای دانش آموختگان خارج از کشور رشته دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر حمید اکبری با بیان این مطلب افزود: به منظور ساماندهی و تسهیل بیشتر در ارزشیابی مدارک تحصیلی آخرین گروه های دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور که مشمول آزمون جایابی هستند شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور مواردی را برای آنها مصوب کرد. 

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه آزمون جایابی معلومات مورد انتظار از یک دانش آموخته دوره دکتری عمومی دندانپزشکی را مورد سنجش قرار می دهد، گفت: این آزمون جایابی مستقل از آزمون هایی مانند دستیاری برگزار می شود.

اكبری افزود: جهت طی دوره تکمیلی براساس واحدهای مشخص شده برای ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در دانشگاه های مورد تایید، کسب ۶۰ درصد نمره کل آزمون به عنوان حد نصاب قبولی الزامی است، اما برای داوطلبینی که نمره حد نصاب قبولی آزمون (۶۰ درصد نمره کل) را کسب نکرده اند، نیز تدابیری اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به ضوابط مصوب شورای عالی ارزشیابی و تاکیدات مسئولین ارشد وزارت بهداشت، شرکت کلیه دانش اموختگان رشته دندانپزشکی با تاریخ شروع به تحصیل بعد از آگوست ۲۰۰۹ در آزمون ارزشیابی ملی الزامی است.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، یادآور شد: به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند آزمون جایابی برای دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور، اصلاحاتی در دستور العمل اجرایی مصوب ۲۵ اسفند ۹۲ شورایعالی ارزشیابی صورت گرفته است.

وی افزود: بر این اساس در آزمون نظری از دروس اختصاصی نمره منفی اعمال نمی شود. حد نصاب قبولی در دروس اختصاصی با کسب ۷۰ درصد میانگین نمره پنج درصد نفرات برتر آزمون خواهد بود و درصدی از نفرات برتر در این مرحله از بخشی از آزمون های مرحله عملی معاف خواهند شد. همچنین از این پس تعداد دفعات آزمون مرحله پره کلینیک و کلینیک از دو نوبت در هر سال تحصیلی به دفعات بیشتری افزایش می یابد.

اكبری گفت:  همه تلاش مسئولین وزارت بهداشت،‌ درمان و آزمون پزشکی تسریع و تسهیل امر ارزشیابی مدارک دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی است که از دانشگاه های معتبر و مورد تائید وزارت بهداشت، مدارک خود را اخذ کرده اند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار