ترکاشوند: حضور تیم والیبال ایران در نیمه‌ نهایی کار بزرگی است

کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ایران معتقد است حضور تیم دوم کشورمان بین چهار تیم مرحله پایانی والیبال قهرمانی آسیا کار بزرگی است.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حضور تیم ب ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا، تصمیم خوبی بود که فدراسیون والیبال گرفت. به این ترتیب هم فشار از روی تیم ملی برداشته می‌شود، هم با حضور تیم ب به بازیکنان جوان بیشتر میدان می‌دهیم و می‌توانیم برای آینده تیم ملی پشتوانه‌سازی کنیم.  

وی درباره دیدارهای تیم والیبال ایران در مرحه گروهی گفت: نخستین دیدار تیم ایران برابر کویت بود. تیمی ضعیف که محک جدی برای بچه‌ها نبود اما بازیکنان ایران به دلیل استرسی که داشتند نتوانستند نمایش قدرتمندانه‌ای برابر این تیم داشته باشند. از سوی دیگر تجربه نشان داده برابر تیم‌های ضعیف نمی‌توان بازی زیبایی به نمایش گذاشت. تیم ایران در بازی‌های بعدی خود را پیدا کرد و بازی‌های هماهنگ‌تری انجام داد.  

پشت‌خط‌ زن پیشین تیم ملی والیبال با اشاره به حضور ایران در مرحله دوم والیبال قهرمانی  آسیا، ادامه داد: در مراحل بعدی کار ایران دشوارتر می‌شود اما از آنجا که شاگردان اکبری روند رو به رشدی دارند، می‌توانیم به پیروزی برابر تایلند و کره‌جنوبی هم امیدوار باشیم. البته نباید انتظار قهرمانی از ایران داشت. اگر بچه‌ها به مرحله نیمه‌پایانی هم برسند، شاهکار کرده‌اند. تیم ایران دیر تشکیل شد و کادرفنی زمان کافی برای کار با تیم نداشت.  

ترکاشوند در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بار حملات ایران بیشتر روی دوش فرهاد پیروت‌پور و پوریا فیاضی است، ممکن است  آنالیزورهای حریف مهاجمان ما را  شناسایی کنند و کار ما سخت شود؟ توضیح داد: 100 درصد تیم‌های حریف ما را آنالیز می‌کنند. البته ما هم آنالیزورهای خوبی داریم که نقاط قوت و ضعف حریف را به خوبی شناسایی می‌کنند. قبول دارم که حملات ایران بیشتر به پیروت‌پور و فیاضی ختم می‌شود و دلیل آن هم این است که پاسور ما با این دو بازیکن راحت‌تر کار می‌کنند. متاسفانه چون ما بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشتیم هماهنگی بین بازیکنان در جریان رقابت‌ها شکل می‌گیرد.  

سرمربی تیم والیبال ناشنوایان ایران با تاکید بر ضعف همیشگی والیبال ایران در دریافت اول اضافه کرد: یکی از دلایلی که وادی نمی‌تواند توپ‌های خوبی برای مهاجمان ایران بسازد، دریافت اول است. وقتی توپ‌های اول به خوبی در اختیار پاسور قرار نگیرد، او ناچار می‌شود از بازیکنان قدرتی بازی بگیرد و این نقطه ضعف ما به شمار می‌آید. باید روی دریافت اول بیشتر کار کنیم تا اسیر سرویس‌های قدرتی حریفان نشویم.  

کاپیتان پیشین تیم ملی درباره شانس‌های قهرمانی هجدهمین دوره والیبال قهرمانی آسیا، اظهار کرد: مدعیان آسیایی با تیم‌های اصلی خود به تهران آمدند. فکر می‌کنم رقابت اصلی برای قهرمانی بین تیم‌های ایران، استرالیا، چین و ژاپن باشد. البته استرالیا شکستی غیرمنتظره برابر قطر داشت اما نباید این باخت را ملاک عملکرد این تیم بدانیم. همه تیم‌ها در مسابقات با حریفان و شرایط سالن آشنا می‌شوند. امیدوارم تیم کشورمان به استحقاق‌اش که حضور در فینال و حتی قهرمانی آسیاست برسند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار