شیراز؛

ارجاع پرونده 4 واحد صنفی به تعزیرات حکومتی

پرونده 4 واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی پس از بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در فراشبند ارجاع شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بازرسان بهداشت محیط و مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان فراشبند و بازرس اداره صنعت و معدن و تجارت،از واحد های صنفی تولید و عرضه مواد غذایی در فراشبند بازرسی های بهداشتی ومشترک به عمل آوردند .

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهندس حبیب اله عالیشوندی، بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشت فراشبند گفت : در این بازدید از تعداد 9 واحد صنفی خواربار و لبنیات٬ نانوایی٬ قصابی، مرغ فروشی، تره بار و پیتزا و ساندویچی در سطح شهر بازرسی انجام گرفت.

وی افزود:طی چند بار تذکر شفاهی و اخطار کتبی توسط بازرسان بهداشت محیط به صنوف ذکر شده٬ در این بازدید نیز تذکرات و اخطارهای لازم برای رفع نواقص بهداشتی و بهسازی صنوف داده شد.

بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشت فراشبند ضمن هشدار بهمتصدیان متخلف مراکز عرضه مواد غذایی اظهار کرد : در این بازدیدمقدار 11 کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته از واحد مرغ فروشی و مقداری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از صنوف جمع آوری شد که با هماهنگی مامور دامپزشکی مرغ های تاریخ گذشته امحاء و پرونده چهار صنف متخلف نیزبه تعزیرات حکومتیارجاع داده شد.

مهندس عالیشوندیاز شهروندان خواست ضمن همکاری با مأموران بهداشت محیط که در قالب تیم‌های 2 و 3‌ نفره به گشت‌زنی و نظارت بر اماکن یادشده می‌پردازند، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به شماره تلفن گویای ۱۴۹۰ اطلاع دهند.

بازرسان بهداشت محيط موظف هستندبر اساس آیین نامه اجرايي قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، از این مراكز بازديد کرده و علاوه بر ساختار فیزیکی آنها، مواد اوليه مصرفي، شیوه توليد و پخت و آماده نمودن ماده غذايي و محصول نهايي را كنترل و چنانچه نقص بهداشتي وجود داشته باشد و يا با مواد غذايي آلوده و يا فاسد مواجه شوند، اقدامات لازم را برای پيشگيري از عرضه و فروش آن انجام داده و متخلف را جهت پيگرد قانوني به مراجع قضايی معرفي کنند.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.