حادثه در دماوند و توچال

طی روزهای گذشته قله دماوند ومنطقه کوهستانی توچال شاهد حوادثی برای کوهنوردان بود.

حادثه در قله های دماوند و توچالبه گزارش خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، قله دماوند و منطقه کوهستانی توچال جزء مناطقی هستند که در طی هفته افراد بسیاری برای کوهنوردی راهی آنجا می‌شوند اما متاسفانه هراز گاهی شاهد بروز حوادث ناگوار  و بی احتیاطی هستیم.

سقوط از ارتفاع ، خارج شدن از مسیر کوهنوردی و گم شدن و ارتفاع زدگی و بیماریهای کوهستانی مواردی هستند که در این بین کوهنوردان  بیشتر از همه در معرض آسیب های کوهنوردی هستند.

** ارتفاع زدگی دو کوهنورد تهرانی

دو کوهنورد تهرانی روز جمعه 9مردادماه از طریق مسیر شمالی راهی دماوند شدند که در ارتفاع 5000متری یکی از آنها دچار ارتفاع زدگی می‌شود و درخواست کمک می‌کند و از طریق همنوردان امداد و نجات منطقه به پایین انتقال داده می‌شوند که خوشبختانه تلفات جانی دربرنداشت .

** حادثه در غار گل زرد

یک گروه 16نفره از غارنوردان تهران روز گذشته راهی غار گل زرد می شوند که متاسفانه یکی کوهنوردان بعد از مدتی غارنوردی به علت خستگی وفشار هوا دچار افت فشار شده وتوسط برانکارد از طرف هلال احمر وتوسط همنوردان به بیرون منتقل می‌شود و در درمانگاه تحت مداوا قرار می‌گیرد.یادآور می‌شود غار زرد از غارهای ‌ خطرناک وفنی است که با بی احتیاطی می‌تواند شرایط بدی را برای غارنوردان رقم بزند. روزپنج شنبه گذشته نیز حوادثی در دماوند رقم خورد که طی آن یکی از دو کوهنورد لرستانی از مسیر غربی راهی قله دماوند شده بودند وسقوط می‌کنند وناحیه قفسه سینه وسر و ستون مهره دچار آسیب دیدگی می‌شود و شب در ارتفاع 5000 متری نگهداری و فردا صبح به پایین منتقل میشود وخوشبختانه وضعیت خوبی وی دارد و در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر آمل بستری است.

** کوهنوردی که از دیواره اوسون سقوط کرد

طی روزهای گذشته یک کوهنورد به هنگام تردد در منطقه توچال از دیواره اوسون سقوط می کند و جراحت شدید پیدا می کند که بعد از ساعتها کار فنی از طریق هلی کوپتر به پایین کوه و به درمانگاه منتقل می شود.

** خوشبختانه کشته نداشتیم

در پایان گزارش خاطرنشان می شود با وجود حوادثی که در این مناطق دماوند و توچال رخ داد خوشبختانه کسی جانش را از دست نداد واین جای بسی خوشحالی دارد و از زحمات هلال احمر و اورژانس که در این حوادث زحمت کشیدند باید خسته نباشید گفت./ م ه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار