انتقال برخی زندانیان گوانتانامو به آمریکا

طبق طرح جدید آمریکا برای تعطیلی زندان گوانتانامو، شماری از زندانیان آن به آمریکا منتقل خواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "لیزا موناکو،" مشاور باراک اوباما در مبارزه با تروریسم اعلام کرد طبق طرحی جدید که برای تعطیلی زندان گوانتانامو آماده شده است، ده ها نفر از زندانیان خطرناکی که امکان آزادی آنها وجود ندارد به زندانهای آمریکا منتقل خواهند شد.

وی در سخنانی در نشست امنیتی "آسپن" درباره طرح کلی کاخ سفید برای ارائه به کنگره گفت: آمریکا 52 زندانی را به کشورهای دیگر خواهد فرستاد. همچنین طبق این طرح، سایر زندانیان گوانتانامو به زندانهایی با امنیت بسیار بالا و یا زندانهای نظامی برای محاکمه و یا ادامه بازداشت منتقل خواهند شد.

در زندان نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو واقع در کوبا، همچنان 116 نفر زندانی هستند که بیشتر آنها بیش از یک دهه است بدون هیچ اتهام یا محاکمه ای در بازداشت هستند.

احتمال می رود این اقدام دولت اوباما با مخالفت شدید جمهوری خواهان که اکثریت کنگره را در دست دارند مواجه شود. طبق قانون فعلی آمریکا انتقال زندانیان به خاک آمریکا ممنوع است.
64 نفر از زندانیان گوانتانامو، زندانیان خطرناک غیر قابل آزاد شدن توصیف شده اند که از میان آنها 10 نفر به دادگاه نظامی فرستاده خواهند شد. موناکو همچنین اعلام کرد تلاش می کند تعداد این افراد را کمیته های بررسی کاهش دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار