آغاز بکار همایش ملی کیفیت با رویکرد استانداردسازی نوین

همایش ملی کیفیت با رویکرد استانداردسازی نوین و با تاکید بر حمایت از حقوق مصرف کننده فردا 4 مرداد 94 با حضور بیش از 300 کارشناس و محقق ، استادان دانشگاه و همچینین مقامات وزارت صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران رئیس فراکسیون استاندارد و کیفیت مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهمترین محورهای این همایش که در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود،شامل: بررسی جایگاه و نقش مدیریت کیفیت بر رضایتمندی مشتری و مصرف کننده، بررسی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نحوه اجرای آن، بررسی پیش نویس قانون سازمان ملی استاندارد ایران با رویکرد نوین استانداردسازی، بررسی نرخ کیفیت با شاخص رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات، بررسی تغییرات فضای رقابتی در شرایط پسا تحریم با تاکید بر استاندارد سازی محصولات و خدمات، جایگاه کیفیت در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، چالش های محصولات ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی ، مشتری و فرهنگ خرید محصولات دارای نشان استاندارد و کیفیت، تحلیل مدل ارزیابی ملی کیفیت ایران و اثربخشی آن بر بنگاه های اقتصادی و تبیین شاخص های مدیریت کیفیت در خصوص بنگاه های خدمات محور است.

همایش ملی کیفیت از سوی انجمن مدیریت کیفیت ایران و با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و اجرای شرکت همایش گزارا ن مهستان برگزار می شود.

در این همایش دستگاه های اجرائی و نهادهای حاکمیتی تاثیرگذار بر کیفیت و مدافع حقوق مصرف کنندگان و سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های توانمند کشور که شامل: شرکت‌های تولیدی فعال در حوزه‌های (صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع بهداشتی و صنایع شوینده و آرایشی) شرکت‌های تولیدی و صنعتی در حوزه‌های (صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع برق و روشنایی، صنایع الکترونیک) شرکت‌ها و مجموعه‌های تولید در حوزه‌های (لوزام خانگی، لوازم صوت و تصویر، صنعت مبلمان و دکوراسیون، صنعت فروش و موکت، چرم و پوشاک) شرکت‌های تولیدی، فنی و مهندسی در حوزه‌های (صنعت ساختمان، صنایع معدنی، کاشی و سرامیک، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی) مجموعه‌ها و گروه‌های خدماتی حامی تولیدکنندگان (صنعت بانک‌داری، بیمه و سرمایه‌گذاری) شرکت کنند.    
                                                                             
 امروزه کیفیت مهم‌ترین جزء زندگی است. کیفیت در صنعت و خدمات امری ضروری برای ادامه‌ی حیات و بقای سازمان بوده و نقش مهمی در ایمنی و سلامت مشتری ایفا می کند.کیفیت وارد زندگی شخصی نیز شده و در سنجش سلامت جامعه و مردم استفاده از شاخص کیفیت زندگی امری رایج شده است.

هنوز سوءبرداشت از کیفیت فراوان است و برخی عقیده دارند که کیفیت در حوزه‌ی مسئولیت واحد کیفیت سازمان است و نه مسئولیت روزانه‌ی ‌همه‌ی کارکنان یک سازمان.

در همایش ملی کیفیت تلاش خواهد شد ضمن پرداختند به مسائل فوق،اثرات کیفیت در زندگی ، مشتری مداری نهادهای مختلف ، کیفیت در صنعت، کیفیت در خدمات و دیگر عوامل موثر در بهبود کیفیت و مشتری مداری مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار