با تردد از این مکان ها روحتان را شاد کنید!

بر اساس مطالعات جدید قدم زدن در طبیعت و بازدید از آن باعث تسکین، تغییر کارکرد مغز و بهبود سلامتی آن می شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ متاسفانه در حال حاضر و در زندگی ماشینی امروز افراد فرصت پرداختن به پیاده روی را نداشته و نسبت به نسل های گذشته کمتر از طبیعت لذت می برند. مطالعات نشان می دهد که افراد ساکن در شهرهای بزرگ بیشتر در معرض بیماری های روانی، اضطراب و افسردگی قرار دارند.
 
با توجه به رشد روزافزون پژوهش ها این تحولات بهم مرتبط هستند. کسانی که در مناطقی نزدیک به پارک ها بوده و بیشتر در معرض مناظر طبیعی قرار دارند از سطح پایین هورمون استرس برخوردارند. اما اینکه بودن در طبیعت چه مقدار باعث تغییر خلق و خو می گردد واضح نیست.

طبق مطالعاتی دیگر افرادی که مسیرهای سرسبز را برای رفت وآمدهای خود انتخاب می کنند بسیار شادتر و با دقت تر از افرادی هستند که همان میزان زمان را در ترافیک سپری می کنند.همچنین پژوهشگران فعالیت مغزی افراد را به وسیله اسکن مغزی آنها مورد برسی قرار دادند، که طی آن دریافتند افرادی که بیشتر در طبیعت هستند خون در مغز آنها بیشتر به سمت مکانهایی که فعالیت بیشتری دارد جریان می یابد.

بر اساس آزمایشاتی دیگر افرادی که به مدت 90 دقیقه در امتداد اتوبان پر سروصدا قدم زدند جریان خون در آنها پایین بوده و از سلامت روان کمتری برخوردار بودند، در مقابل کسانی که طول جاده ای آرام و بی صدا را پیاده روی کردند، سلامت روان فوق العاده ای داشته اند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روح ، روان ، اضطراب ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.