اهواز؛

آماده باش 4500 امدادگر با آغاز سفرهای تابستانی

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان؛ نیروهای امدادگر هلال احمر از آمادگی کاملی برای پوشش امدادي سفرهاي تابستانی برخوردارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز : دکتر علي خدادادي گفت: با توجه به شروع سفرهاي تابستانی پس از عيد فطر، يك پايگاه امداد هوايي، نيروهاي امداد و نجات در دو پايگاه موقت جاده اي در دهلاويه و منطقه سلطان آباد رامهرمز و 15 پايگاه ثابت جاده اي شامل پست های امداد و نجات بين شهري و دو پايگاه ساحلي در خرمشهر و دزفول و آماده ارايه خدمات امدادي به مسافران هستند.

خدادادی افزود: در مجموع در استان خوزستان 4500 امدادگر و نجاتگر در فعاليت هاي امدادي طرح تابستانه حضور دارند اما كشيك هاي پايگاه هاي موقت و ثابت،  شبانه روزي است که در مجموع روزانه يك صد نفر در پايگاه ها مستقر مي شوند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان بیان کرد: 20 دستگاه آمبولانس، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، 15 خودروي نجات و 5 موتورسيكلت آمبولانس در طرح امداد تابستانه آماده باش هستند و در مواقع ضروری 23 دستگاه آمبولانس نيز به عنوان پشتيباني وارد عمل خواهند شد.

وي به حضور تیم های واکنش سریع  اشاره کرد و گفت: تيم هاي واكنش سريع جمعيت هلال احمر نيز از يك ماه پيش با ساختاري جديد شروع به كار كرده اند که نيروهاي امداد در 40 تيم واكنش سريع در حالت آماده باش قرار دارند.
 
علی خدادای تفاوت اعضاي اين تيم با ديگر امدادگران را در فراگیری  آموزش های مختلف امدادی دانست و اظهار کرد: این گروه به دلیل فراگيري آموزش هاي مختلف امدادي، توانایی حضور در حوادث مختلف جبرای امدادرساني را دارند، اين در حالي است كه امدادگران ديگر در يك حوزه تخصص لازم را فرا ميگيرند.



انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.