اهواز؛

آهوان تشنه را دریابیم

پس از تلف شدن تعدادی از آهوان میش داغ ، نشست هم اندیشی نجاتشان در اهواز برگزار گردید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان؛  معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: برای نجات آهوی میش داغ نیازمند همفکری و مشارکت همه سازمان های مردم نهاد، استان هستیم و باید راهکارهایی عملی را بیابیم برای حفظ گونه آهوی میش داغ که در اثر سقوط در کانال آبرسانی در منطقه تعدادی از آنها تلف شده است.

سید عادل مولا افزود: بمنظور حفظ این گونه،  اقدامات گسترده همچون تعیین منطقه حفاظت شده ، احداث پاسگاه، نصب مخازن آبرسانی و آبشخور و گشت ها و پایش منظم تا از خطر افتادن این گونه در کانال آبرسانی جلوگیری شود و نیاز است تا با همکاری دلسوزان محیط زیست راهکار مناسب دیده شود.

مولا با اشاره به وجود 3 گونه آهو در دو زیستگاه غرب و شرق بیان کرد: گونه آهوی میش داغ از ویژگی های ژنتیکی خاصی برخورد است اما این روزها به عنوان آهوی زرد خوزستانی از آن یاد می شود که عنوانی غیرعلمی و نادرست است و  از همه فعالان این عرصه درخواست دارم  به منظور کسب مشارکت های بین المللی از عنوان صحیح آهوی میش داغ  استفاده کنند.

لازم بذکر است کانال آبرسانی که در منطقه میش داغ احداث شد، باعث گردید که آهوان منطقه در هنگام خوردن آب در کانال سقوط کرده و به دلیل  شیب تند کانال و جریان آب ، آهوان تلف گردند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.