ده ها قربانی در سلسله انفجارهای بغداد

در سلسله انفجارهای شب گذشته بغداد ده ها نفر شهید و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، در سلسله انفجارهای شب گذشته بغداد، پایتخت عراق حدود 30 نفر شهید و ده ها نفر زخمی شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داد در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک بازاری در منطقه "بیاع" در جنوب غرب بغداد 20 نفر شهید و 32 نفر زخمی شدند. خبرگزاری آسوشیتد پرس شمار شهدای این انفجار را 18 نفر و شمار مجروحان را 36 نفر اعلام کرد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از برخی منابع در پلیس عراق  گزارش داد پس از این انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه "شعب" در شمال شرق بغداد منفجر شد که در پی آن 8 نفر شهید و 22 نفر زخمی شدند. خبرگزاری فرانسه آمار قربانیان این انفجار را 5 شهید و 16 زخمی اعلام کرد.

دو عامل انتحاری نیز با بستن کمربند انفجاری، خود را نزدیک حصار امنیتی نیروهای ارتش و پلیس در منطقه بنوک در شمال بغداد منفجر کردند که منجر به شهادت 6 نفر و زخمی شدن 16 نفر شد. خبرگزاری آناتولی اعلام کرد بیشتر قربانیان این دو انفجار از نیروهای امنیتی بودند.
از سوی دیگر، الجزیره به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد نیروهای امنیتی شماری از مناطق جنوبی بغداد و به خصوص مسیرهای منتهی به محل های حادثه را به منظور جلوگیری از وقوع حملات تروریستی دیگر مسدود کردند.

انفجارهای شب گذشته بغداد در حالی است که سه شنبه شب نیز دو انفجار بغداد، پایتخت عراق را لرزاند. در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده که بازاری را در منطقه "بغداد الجدیده" هدف قرار داده بود 16 نفر شهید و 5 نفر زخمی شدند. همچنین در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه "زعفرانیه" بغداد دست کم 2 نفر شهید و 9 نفر زخمی شدند. پس از حملات سه شنبه شب بغداد گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار