تار و پود اقتصاد یونان از هم پاشیده شده است

شاخص های اقتصادی و کساد شدن وضع زندگی مردم یونان نشان می دهد که تار و پود اقتصاد این کشور از هم پاشیده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخص های اقتصادی و کساد شدن وضع زندگی مردم یونان نشان می دهد که تار و پود اقتصاد این کشور از هم پاشیده شده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتینیک از آتن، نتایج پژوهشی که در یونان انجام گرفته است نشان می دهد از هر 9 شرکت یونانی ،یکی از آنها به علت ناتوانی در خرید تجهیزات و مواد اولیه در تابستان امسال دست از فعالیت کشیده اند یا ورشکست شده اند. همچنین یک چهارم شرکت های یونانی با توجه به کساد بودن اوضاع اقتصادی و مالی کشور می خواهند مقر و دفاتر خود به خارج از کشور انتقال دهند.

توفان حوادثی که یونان در سال های اخیر و به ویژه در ماههای اخیر متحمل شده است اقتصاد این کشور را به شدت متاثر ساخته است . از این طرف، یونان در ازای دریافت وام از گروه سه جانبه متشکل از صندوق بین المللی پول،بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا ، مجبور شد دوباره یک مرحله دیگر طرح های ریاضت اقتصادی در کشور به اجرا گذارد و از سوی دیگر تعطیل شدن بانک های این کشور ، واقعا شرایط را برای فعالیت شرکت های یونانی دشوار کرد.

69 درصد شرکت های یونانی اعلام کرده اند میزان گردش مالی شان به علت کنترل سرمایه در یونان به شدت افت پیدا کرده است. 45 درصد شرکت های یونانی نیز که بدهی های زیادی به بار آورده اند تنها دست آوردشان این بوده است که توانستند مهلت بازپرداخت بدهی شان را تمدید کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار