هجوم مردم یونان به بانک‌های این کشور

مردم یونان نگران از سیاست های ریاضتی جدید، همزمان با بازگشایی بانک‌ها پس از سه هفته برای دریافت پول صف کشیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مردم یونان نگران از سیاست های ریاضتی جدید، همزمان با بازگشایی بانک‌ها پس از سه هفته برای دریافت پول صف کشیدند.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: بانک های یونانی پس از سه هفته تعطیلی از روز دوشنبه آغاز به کار کردند. اما میزان برداشت پول از بانک ها محدودیت دارد.

گزارشگر این شبکه گفت: تصویر باز شدن بانک ها در یونانی نمادین است . بانک های یونانی پس از سه هفته تعطیلی فعالیت های خود را از سر گرفتند و ناگزیرند برای جلوگیری از آشوب در صف ها، اشخاصی را مامور کنند. این افراد اجازه می دهد که مشتریان یک به یک وارد بانک شوند. اما صف در برابر خودپردازها از میان رفته است. چرا که از این پس یونانی ها می توانند، فقط یک بار در هر هفته، چهار صد و بیست یورو پول دریافت نمایند. این میزان تغییری نخواهد کرد، اما محدودیت برداشت شصت یورو در روز لغو می شود. یک یونانی گفت: من می توانم با شصت یورو در روز زندگی کنم، این محدودیت برای من مشکلی ایجاد نمی کند. اما باید توجه داشت سیاست های ریاضتی بسیار دشواری با شادی ناشی از بازگشایی بانک ها همراه هستند.

گزارشگر گفت: این سیاست های ریاضتی به افزایش قیمت برخی اجناس از جمله شکر و نمک منتهی می شود. دولت یونان به کسب درآمد هفت صد و نود پنج میلیون یورویی در سال جاری امیدوار است. درآمد سالانه یونان از سال دو هزار و شش به بعد نیز دو میلیارد و چهارصد میلیون پیش بینی می شود. الکسی سیپراس روز چهارشنبه برنامه جدید سیاست های ریاضتی خود را به پارلمان ارائه خواهد کرد. سیپراس در جریان تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده با مخالفت های زیادی مواجه بود و از این رو می توان حدس زد که که اکنون کار دشواری پیش رو دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار