همدان؛

تبدیل 100 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدار در تویسرکان

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان از تبدیل 100 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدار دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ رضا جلیلوند گفت: 48 هزار مشترک در سطح شهرستان در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی از برق استفاده می‌کنند که شامل شهرهای تویسرکان، سرکان، فرسفج و تمام روستاهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه روستای بی‌برق در سطح شهرستان وجود ندارد، گفت: اعتبارات تخصیص داده شده در سال 92 معادل  2.8 میلیارد تومان، در سال گذشته 3.3 میلیارد تومان و در سال جاری نیز تاکنون 3 میلیارد تومان بوده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان ادامه داد: در بخش فنی بیش از 100 کیلومتر شبکه فشار ضعیف فرسوده در شهرستان جمع‌آوری و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

جلیلوند افزود: از جمله مزایای کابل‌های خودنگهدار نیز می‌توان به کاهش میزان شاخه‌زنی درختان مسیر شبکه، افزایش سطح مقطع هادی‌ها، کاهش تلفات نشتی جریان، بالا بردن ضریب ایمنی شبکه، اصلاح ضعف ولتاژ، کاهش زمان خاموشی و تبدیل خطوط تک فاز به سه فاز اشاره کرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 4 میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف اصلاح و بهینه‌سازی، توسعه شبکه، روشنایی معابر و سایر موارد تخصیص یافته و جذب شود.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان عنوان کرد: جمع آوری بیش از 2 هزار انشعاب غیرمجاز و پیگیری تبدیل آن به انشعاب مجاز، جایگزینی 5 هزار کنتور دیجیتالی به جای کنتورهای فرسوده و قدیمی نیز در راستای کاهش تلفات صورت گرفته است.

جلیلوند تأکید کرد: اصلاح ضعف ولتاژ در نقاط مختلف شهرستان و نصب پست‌های هوایی و توسعه خطوط مورد نیاز از دیگر اقدامات فنی در بخش کاهش تلفات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا پایان آبان ماه سال جاری نیز تلفات یا هدررفت انرژی الکتریکی در سطح شهرستان تویسرکان به کمتر از 11 درصد برسد.

وی نصب سیستم‌های آشکارساز خطا بر روی خطوط 20 کیلوولت، متعادل‌سازی و بالانس کردن بار خطوط توزیع و پست‌های هوایی، پیگیری نصب و اجرای طرح‌های اتوماسیون به ویژه طرح GIS را از فعالیت های مهم  این بخش برشمرد.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: همدان ، تبدیل ، فشار ، کابل ، ضعیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.