همدان؛

حجم ذخیره آب مخزن سد اکباتان به 12 میلیون و دویست هزار متر مکعب رسید

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: میزان ورودی آب از دو رودخانه تامین کننده آب سد اکباتان تا به امروز در مجموع 26 میلیون متر مکعب بوده است و حجم ذخیره آب در مخزن سد به 12 میلیون و دویست هزار متر مکعب رسیده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی عزالدین افزود: براساس گزارش ایستگاه‌ های مبنا از اول مهر سال گذشته تا به امروز به طور متوسط 305 میلیمتر بارش در همدان اتفاق افتاده است.


وی با اشاره به اینکه استان همدان به طور میانگین در مدت زمان مشابه سال آبی گذشته، 386 میلی متر بارش داشته است افزود: بارش های سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال آبی گذشته 21 درصد و نسبت به دراز مدت 13 درصد کاهش را نشان می دهد.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: روزانه 972 لیتر در ثانیه جهت مصرف شرب و 300 لیتر درثانیه جهت مصرف کشاورزی آب از سد خارج می شود.


عزالدین بابیان اینکه در سال آبی جاری در مجموع 26 میلیون متر مکعب آب وارد سد شده است ادامه داد: پارسال میزان ورودی به سد 31 میلیون مترمکعب بوده است که 17 درصد کاهش را نشان می دهد.


وی  گفت: دو رودخانه تامین کننده سد اکباتان فصلی هستند و در زمان بارش و فصول غیر زراعی آب مخزن سد را می توانند تامین کنند.

انتهای پیام/س


برچسب ها: همدان ، حجم ، ذخیره ، سد ، اکباتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.