از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفت؛

دستور تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم‌صهیونیستی در غزه

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، قاضی "فرید الجلاد" را مسئول تشکیل کمیته ملی تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، به‌دستور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از قضات ارشد فلسطین به نام "فرید الجلاد" به عنوان مسئول کمیته تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی "معا"، محمود عباس روز گذشته، قاضی الجلاد را مسئول تشکیل کمیته عالی ملی تفحص از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در تجاوز به غزه کرد.

بنابر اعلام مقامات فلسطینی، آغاز به کار این کمیته به احتمال زیاد پس از عید سعید فطر خواهد بود.

به گفته "روبرتو والنت"، ناظر ارشد سازمان ملل در امور فلسطین، با توجه به حجم ویرانی‌های نوار غزه که در اثر تجاوزات بیرحمانۀ رژیم صهیونیستی در طول 3 جنگ و ادامه محاصره غیرقانونی آن حاصل شده است، بازسازی این منطقه از فلسطین دست‌کم 30 سال زمان می‌برد.

والنت در مصاحبه‌ای در دفتر خود در نوار غزه از تأخیر در روند بازسازی این منطقه که ناشی از بدعهدی کشورهای خارجی در اعطای کمک‌های مالی و کارشکنی‌های گسترده رژیم صهیونیستی است به شدت انتقاد کرد.

سازمان ملل متحد ماه گذشته در گزارشی 183 صفحه‌ای ضمن اذعان به ارتکاب جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، حجم ویرانی‌ها و تلفات تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه را بی‌سابقه توصیف کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در این گزارش، نقض آتش‌بس، حمله به غیرنظامیان و مراکز و خودروهای امدادی و همچنین استفاده از پروتکل "هانیبال" را که شامل بمباران کور مناطق غیرنظامی می‌شود، به‌عنوان برخی از مصادیق ارتکاب جنایات جنگی صهیونیست‌ها برشمرده است.

در بخشی از این گزارش تصریح شده است که 2251 فلسطینی از جمله 1462 غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند که 299 نفر آن‌ها زن و 551 نفر کودک بوده‌اند. همچنین 11231 فلسطینی از جمله 3540 زن و 3436 کودک مجروح شده‌اند که 10 درصد آن‌ها از موارد نقص عضو هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار