اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای گفتگو با اتحادیه اروپا

رژیم اشغالگر قدس آمادگی خود را برای آغاز گفتگوها با اتحادیه اروپا در خصوص وضع اقتصاد فلسطین اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای شروع گفتگو با اتحادیه اروپا در خصوص وضع کرانه باختری اعلام کرد. دورنخست این گفتگوها سپتامبر امسال (شهریور94)  آغاز می‌شود.

یک مقام صهیونیست در بیت المقدس مدعی شد اقدام اتحادیه اروپا برای به بحث گذاشتن ساخت و ساز شهرک ها، پیشنهاد رژیم صهیونیستی را مبنی بر تشکیل دو دولت مجزا به مخاطره می اندازد. این رژیم به روشنی ادعا کرد فقط برای بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و نوارغزه تلاش می‌کند.

هفته گذشته معاون مدیر وزارت خارجه اروپای غربی رژیم صهیونیستی با سفیر اتحادیه اروپا در سرزمین‌های اشغالی ملاقات و آمادگی رژیم صهیونیستی را برای شروع گفتگوها در خصوص مشکلات فلسطین اعلام کرد. وی گفت رژیم صهیونیستی شروطی را مشخص کرده که مهم ترین آنها برگزاری گفتگوها در سطح فنی پایین است. شرط دوم این رژیم نبود یک توافق دائم میان رژیم اشغالگر و فلسطینی‌ها است. مهم ترین مسئله برای اتحادیه اروپا روشن شدن وضع شهرک سازی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی است؛ اما رژیم صهیونیستی از به بحث گذاشتن این موضوع سرباز می‌زند.

درخواست اتحادیه اروپا برای آغاز گفتگوها در خصوص وضع شهرک سازی رژیم اشغالی و پیشنهاد دو دولت،  نوامبر سال گذشته (آبان 93) مطرح شد؛ ولی رژیم اشغالی 8 ماه بعد به این درخواست پاسخ داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار