رشد 70 درصدی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان یزد گفت: ۵۳۱ اثر در دو بخش داستانی و مستند به دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی ارسال شده است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی غیاثی ندوشن، اظهار داشت: امسال یزد میزبان، دهمین دوره جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی است. 

وی با بیان این که سال گذشته 308 فیلم  به دبیرخانه جشنواره ارسال شد افزود: به ‌لحاظ تعداد فیلم، امسال نسبت به سال قبل رشد 73 درصدی داشتیم که این افزایش به دلیل تلاش‌هایی است که در دبیرخانه جشنواره صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان یزد تصریح کرد: فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره از 26 استان بوده که نشان‌دهنده گستردگی و توزیع آثار در کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان یزد ادامه داد: یکی از کارهایی که امسال به پیشنهاد دبیرخانه جشنواره ارائه شد، طرح هشت قدم تا جشنواره بود و در قدم اول فیلم "با دیگران"،  اکران شد.
غیاثی‌ندوشن افزود: پخش چند فیلم کوتاه، کارگاه‌های آموزشی تصویربرداری، تدوین و کارگردانی از دیگر برنامه های بخش جنبی این جشنواره است.

غیاثی‌ندوشن خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت آثار ارائه شده در این جشنواره، به نظر می‌رسد از سال آینده امکان برگزاری جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد به صورت بین‌المللی وجود داشته باشد.

دبیر جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی در بخش دیگری از این نشست به اعضای هیئت داوران این جشنواره در بخش های فیلم داستانی و  مستند اشاره داشت و افزود: پریوش نظریه، از بازیگران به نام سینما و تلویزیون، مرجان اشرفی زاده، عضو پیوسته کارگردانی انجمن فیلم کوتاه ایران ، حسین روشنبخش، سرپرست انجمن سینمای جوان یزد، سید جلال دهقانی اشکذری، سازنده بیست فیلم کوتاه و مستند و تله فیلم  و روزبه رایگا، تصویربردار فیلم های کوتاه داستانی و مستند اعضای هیئت انتخاب بخش فیلم داستانی این جشنواره است.

وی ادامه داد: حسن نقاشی، عضو پیوسته انجمن مستند سازان سینمای ایران و مدرس مستند سازی، محمدرضا حاجی غلامی یزدی، مدرس دانشکده فرهنگ و هنر یزد، رایا نصیری، نویسنده و کارگردان فیلم های مستند و محسن استادعلی، عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران و عضو انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران از اعضای هیئت انتخاب بخش فیلم های مستند دهمین دوره جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار