جان کری مذاکره‌کننده‌ی خوبی نیست

سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می گوید جان کری، وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان مذاکره کننده قبول ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می گوید جان کری، وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان مذاکره کننده قبول ندارد.

باب کورکر در برنامه «میت د پرس» شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز گفت: وقتی آمریکا از برنامه اقدام مشترک و از بین بردن برنامه هسته ای ایران به موافقت با غنی سازی و مدیریت کردن اشاعه سلاح از سوی ایران رسید از روبیکان (نقطه بدون بازگشت) عبور کرد.

کورکر افزود: «نکات کلیدی مهمی هنوز باقی مانده است که امیدوارم مذاکره کنندگان آمریکا از آن کوتاه نیایند. نخست اینکه باید اطمینان حاصل شود که این توافق قابل راستی آزمایی است یعنی بازرسی از هر مکانی در هر زمان امکان پذیر باشد. دوم اینکه می توان روی حرف ایرانی ها حساب کرد. ما درباره ابعاد نظامی برنامه هسته ای آنها در گذشته اطلاع داریم. به همه دانشمندان ایران دسترسی داشته ایم و می دانیم که داشتند بمب می ساختند. فقط می خواهیم بدانیم تا کجا پیشرفت کرده‌اند. سوم اینکه باید مطمئن شویم این توافق اعمال شدنی است. احتمال دارد ایران تقلب را از خیلی کم شروع کند و در دراز مدت مثل این است که تخم مرغ در نقطه جوش می پزد و ایرانی ها دست آخر به سلاح هسته ای دست پیدا می کنند. لذا پیامدها را باید دید چه خواهند بود.

هم اکنون عوامل دیگری هم مطرح شده است و خوشحال هستم که وقت بیشتری برای بحث گذاشته می شود. همه ی آن مهلت های تعیین شده به نفع ایران بود و اکنون مسائل دیگری مطرح شده. فقط نگران این هستم که به کجا ختم خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار