خسرو سینایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مستندهای موضوعی نباید انحصارا برای گزارش‌های تلویزیونی تولید شود

خسرو سینایی تاکید کرد: آثار سینمایی و مستند موضوعی در حوزه‌هایی مانند فناوری و صنعت، نباید منحصرا در قالب گزارش برای یک برنامه تلویزیونی باشد.

خسرو سینایی کارگردان و فیلمنامه‌نویس پیشکسوت در گفتگویی با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر لزوم تداوم جشنواره‌های موضوعی، اظهار کرد: تمام جشنواره‌ها برای کسب موفقیت باید ادامه‌دار برگزار شوند و تنها به چند دوره بسنده نکنند تا اثر واقعی خود را بر روی موضوع و صنف مربوطه بگذارند.

وی سپس به عنوان نمونه، به جشنواره موضوعی فیلم فناوری و صنعتی اشاره و بیان کرد: بیش از 10 سال قبل فیلمی با عنوان «آخرین حلقه زنجیر» برای مجتمع فولاد مبارکه ساختم که در آن زمان، جزو معدود فیلم‌های صنعتی بود که ساخته شد. این فیلم در سال 84 علاوه بر  اینکه مورد تقدیر قرار گرفت چرا که در دهه گذشته در زمینه حوزه صنعت کمتر اثری تاثیرگذار تولید شده بود.

کارگردان فیلم سینمایی «عروس آتش» با بیان اینکه تداوم جشنواره فناوری و صنعتی موجب افزایش کیفیت آن می شود تاکید کرد: پایه‌های اساسی یک جشنواره تداوم آن است نباید آثار سینمایی و مستند فناوری و صنعتی منحصرا در قالب یک گزارش برای یک برنامه تلویزیونی تبدیل شود.

سینایی در پایان این گفتگو با اشاره به اینکه توسعه صنعت کشور به عوامل زیادی بستگی دارد تصریح کرد: فیلم‌های سینمایی در زمینه صنعت می‌تواند موجب آگاهی بخشی شود و علاقمندان را تشویق به تولید آثاری در این زمینه می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار