آذین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

شایسته سالاری و شفاف سازی دو مقوله مهم در مفاسد اقتصادی است

دبیر اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق شایسته سالاری و شفاف سازی اموال مسئولان نظام و دولت مسئولیت پذیری در بخش‌های مختلف دولتی و بعد از خروج آن دو مقوله مهم در مقابله با مفاسد اقتصادی است.

حسین آذین دبیر اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌ با اشاره به اینکه لزوم توجه مجلس به دو مقوله مهم شایسته سالاری و شفاف سازی مسئولان دولت و نظام در بخشَ‌های مختلف دولتی و بعد از خروج از آن دو مقوله مهم در مقابله با مفاسد اقتصادی است ،اظهار کرد: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید نسبت به مفاسد اقتصادی برخورد شعاری و گذاشتن سمینار کمیسیون همایش و امثال این‌ها صحبت‌ها زیاد شود بلکه باید اقدامات  عملی صورت بگیرد.

وی افزود: اقدامات علمی باید به گونه ای باشد که به افراد اجازه سو استفاده از مسئولیت‌هایی که در پست‌هایشان دارند داده نشود و توجه ویژه به شایسته سالاری در این مقوله شود. در حقیقت باید افرادی انتخاب شوند که شایستگی پذیرش مسئولیتی که به آنها داده می‌شود را داشته باشند.

آذین تصریح کرد: متاسفانه بحث شفاف سازی در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار کمرنگ شده است و مجلس باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد و قوانینی وضع شود که در خصوص اموال مسئولان قبل و بعد از قبول مسئولیت در پستهای دولتی شفاف سازی شود.

دبیر اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متاسفانه مقوله شفاف سازی به طور جدی در جامعه طرح نشده است زیرا اگر به این امر توجه ویژه شود بسیاری از مشکلات در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی حل خواهد شد و جامعه دارای امنیت اقتصادی میَ‌شود و سرمایه گذاری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار