رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی:

استمرار گردشگری در تهران؛ زمینه ساز توسعه صنعت توریسم کشور

رییس فراکسیون مدیریت شهری با بیان اینکه اقدامات شهردار تهران از ساخت تونل مترو تا فعالیت های فرهنگی منشا تحولات بزرگ در تهران بوده است ، گفت: فکر دایمی شدن تورهای گردشگری در تهران باید در دیگر کلان شهرهای کشور نیز به عملیاتی شود.

استمرار گردشگری در تهران؛ زمینه ساز توسعه صنعت توریسم کشورمقداد نجف نژاد رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن تشکر از شهردار تهران به دلیل اجرای موفقیت آمیز برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری تهران در طول مدیریت خود توانسته است امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی ویژه ای را برای  شهروندان تهرانی برپا کند.

وی با تاکید بر اینکه همکاران شهردار تهران در فعالیت های گردشگری و معرفی مراکز دیدنی و تاریخی تهران به شهروندان تهران با برنامه و موفق عمل کرده اند، گفت: اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه تهرانگردی نشان دهنده برنامه ریزی و مدیریت قوی است.

نجف نژاد با اشاره به اینکه ایران از نظر اقلیم جغرافیایی و طبیعی جزو در 10 کشور برتر جهان به شمار می آید افزود: یکی از بهترین امکان تاریخی و زیارتی در جهان اسلام متعلق به ایران است که بخشی از این آن نیز در تهران قرار دارد.

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به زیر ساخت های گردشگری ادامه داد: تهران شهری بسیار زیبا است و اگر چنانچه برخی از آشفتگی های آن از جمله معماری، خیابان بندی ها و هوای آن  حل شود، قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از بهترین شهرهای جهان را برای گردشگران و توریست ها را دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشترین بازده زمانی اختصاص یافته به سفر در داخل کشور 20 تا 30 روز است گفت: این در حالی است که با در نظر گرفتن تسهیلات لازم می توان با گسترش گردشگری در داخل شهرها روحیه نشاط و سرزندگی را نیز افزایش داد.

به گفته این نماینده مجلس دایمی شدن تهرانگردی در تهران ضمن توسعه گردشگری در داخل منجر به تعاملات فرهنگی بین مردم و آشنایی هرچه بیشتر آنان با فرهنگ های مختلف به عنوان میراث تمدنی ایران می شود.

وی رمز موفقیت شهرداری تهران در حوزه فرهنگی را برنامه ریزی، اختصاص سرمایه مالی و مدیرت قوی دانست و گفت: اینکه هر از چند گاهی در تهران احساس تغییر و تحول می کنیم نشان دهنده مدیریت شهری بابرنامه در شهرداری تهران است.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه های مختلف با شهرداری تهران برای توسعه برنامه های فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: باید کمیته مشترکی بین سازمان تبلیغات اسلامی، مجلس، دولت و شهرداری تهران در این زمینه صورت گیرد تا از اقدامات جزیره ای و موازی کاری نیزپرهیز شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: استمرار ، گردشگری ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار