قزوین؛

دستگاههای تصفیه خانگی تنها جنبه تجاری و سود جویانه دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین گفت: عملکرد دستگاههای تصفیه آب شرب در میزان و ارتقای سلامت آب شرب هیچ تاثیری ندارد و هر نوع تبلیغات تنها جنبه تجاری و سودجویانه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمد محمدعلیزاده با اشاره به اینکه این دستگاهها با از بین بردن بیش از 90 درصد املاح مفید آب،تولید آب مقطر می کند افزود: در دراز مدت بر اساس تحقیقات علمی باعث  بروز آسیب های جدی در قلب و عروق، و اختلال در رشد استخوانی کودکان می شود.

وی اضافه کرد: این دستگاههای تصفیه با تاثیر بر ساختار شیمیایی آب ، عناصر مفید بدن از قبیل کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فلوئور را ، از بین می برد.

در ادمه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به  رنگ شیری آب شرب درهنگام باز کردن شیر آب  گفت: این رنگ نشانه کلر نیست بلکه اینها ذرات اکسیژنند که آب را گواراتر می کنند.

محمد علیزاده افزود درصد بسیار کمی از دریافت روزانه کلسیم مورد نیاز بدن از طریق آب و بیشتر از طریق غذا جذب می شود، که تشکیل سنگ کلیه از نظر پزشکی ارتباطی به سختی آب ندارد.

وی اضافه کرد: الکترولیز آب و رسوب و ته نشین کردن املاح آب در این دستگاهها به عنوان معیار کیفیت بد آب و کیفیت بالای دستگاهها معرفی می شود که این رسوبات دلیلی بر آلودگی آب شرب نیستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خبراز گندزدایی، پایش و کنترل روزانه آب شرب روستاهای استان قزوین در آزمایشگاههای مجهز و تخصصی آب داد و گفت: نیازی به استفاده از تجهیزات پرهزینه جانبی برای تصفیه آب موجود وجود ندارد.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.