مهوش صبرکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سلیقه مردم برای ارائه آثار فاخر باید تغییر کند

برای ارائه کارهای فاخر و خوب باید ذهن مردم را آماده کنیم.

مهوش صبرکن بازیگر سریال‌های تلویزیون در خصوص ویژگی بازی در کارهای فاخر و تاریخی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: کسانی که به ساخت کارهای فاخر می‌پردازند باید اهل مطالعه باشند، در غیر اینصورت کارهای ساخته شده نمی‌توانند پشتوانه محکم علمی و تاریخی داشته باشند و با جذابیت‌های لازم فیلم‌سازی، مخاطب را مجذوب خود نمایند.

تعداد کارهای تاریخی ساخته شده هیچ ربطی به سازندگان ندارد بلکه این مسئله به سلیقه مردم باز می‌گردد ما باید سعی کنیم، سلیقه‌ی مردم را تغییر دهیم. برای ارائه کارهای سنگین و خوب باید ذهن مردم را آماده کنیم، چرا که فعالیت در کارهای سطح پایین برای پر کردن وقت مردم است. در زمانی که مردم وقت زیادی را صرف تماشای سریال‌های بی‌محتوای کشورهای دیگر می‌کنند، بهتر است بستری مناسب برای آماده شدن مردم و پذیرفتن آثار سنگین از جانب آن‌ها فراهم شود.

وی اظهار داشت: بهتر است سازندگان تا می‌توانند کارهای مختلف را بسازند و حتی اگر با شکست هم رو‌به‌رو شوند اشکالی ندارد، به این دلیل که مردم باید به آن‌ها عادت کنند. برای ساخت کارهای تاریخی باید هزینه کرد، لوکیشن‌های مورد استفاده در این کارها نیازمند سرمایه‌های کلان است. همچنین عوامل دیگر از جمله تولید، لباس، گریم و... نیز مهم بوده و سرسری گرفتن این مسائل باعث شده کارها با شکست رو‌به‌رو شوند.

وی افزود: متأسفانه سازندگان دلسرد شده و کسی که قصد تولید یک کار را دارد نیازمند منابع مالی است. در شرایطی که ما با کمبود بودجه رو‌به‌رو هستیم. در سینما نیز اکثر تولیدکنندگان به فکر گیشه هستند، اما باید دید که تا چه میزان به فکر جهانی شدن فیلم‌های مطرح خود در جهان هستند. تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان باید سعی کنند برای انتخاب بازیگر از مهره‌های حرفه‌ای در کار استفاده کنند. این مسئله‌ای است که در سراسر دنیا شاهد هستیم و آن‌ها در کارهای عظیم و بزرگ از بازیگران مبتدی استفاده نمی‌کنند علاقه‌مندم در کارهایی که جای بازی داشته باشند متناسب با سن و سالم و حتی جوان‌تر هم بازی کنم. من بازیگرم و هر نقشی که به من واگذار کنند با اعتماد به نفسی که دارم از عهده‌ی ایفای آن بر می‌آیم.

وی در پایان گفت: ما نباید درجا بزنیم و نباید اجازه دهیم که سریال‌های بیگانه جایگزین کارهای ما شوند. خواهش می‌کنم که تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌های ما با وجود هر سختی و مشقتی که در کار وجود دارد به حرکت خود ادامه دهند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار