شیراز؛

اختصاص اعتبار 24 میلیارد تومانی برای ورزشگاه میانرود در فارس

رییس جدید اداره ورزش و جوانان فارس در خصوص طرح های عمرانی- ورزشی نیمه تمام و بهره برداری از آنها در این استان گفت: چیزی حدود 500 طرح نیمه تمام داریم که مهمترین آنها ورزشگاه میانرود، خانه کشتی، خانه وزنه برداری شیراز و ورزشگاه 6 هزار نفری شیراز است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ حیدر علی کامیاب گفت: در سفری که هیئت دولت به استان فارس داشته است اعتبارات خوبی برای بعضی از این طرح ها گذاشته شده است از آن جمله ورزشگاه میانرود با اعتبار 24 میلیارد تومان در 2 سال با 100 درصد تخصیص یافت.

این مسئول افزود: فاز یک این ورزشگاه که همان مجموعه زمین چمن و جایگاهای آن است تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.

همچنین برای خانه کشتی اعتبار اختصاص داده شده که آن هم زودتر از ورزشگاه میانرود در اوایل سال 95 افتتاح می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان فارس بیان کرد: ورزشگاه 6 هزار نفری هم که مصوب سفر مقام معظم رهبری بوده است اعتبارات خوبی در همین سفر دولت برای آن گذاشته شده است و امسال 6 میلیارد تومان اعتبار دارد که کار با سرعت پیش می رود.

کامیاب پیش بینی کرد، این طرح ها به زودی افتتاح شود و مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی این قول را داد سایر طرح هایی هم که بالای 70 درصد کار بر روی آنها انجام شده است تا پایان امسال افتتاح شود.

این مسئول بیان کرد: در هفته دولت 30 طرح افتتاح می شود که این طرح ها، طرحهایی است که 10 الی 15درصد از کار آنها باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه برخی طرح ها نیز در حال انجام کار هست افزود: برخی طرح ها نیز غیرفعال است که اینها بدون ردیف بوده و کلنگ خورده است و مدیران وقت بدون هماهنگی کلنگ زده اند که برای آنها نیز فکری می شود و فضای خوبی در قانون بودجه است که به ما این اجازه را داده که با مشارکت بخش خصوصی طرح های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

کامیاب ادامه داد: با انجام مطالعات و تحقیقات بعد از ماه مبارک رمضان در روزنامه آگهی مزایده زده و کسانی که در رشته های مختلف می خواهند سرمایه گذاری کنند می توانند این طرح ها را گرفته و به صورت مشارکتی با این اداره کل همکاری کرده تا این طرح ها نیز تکمیل شود.

وی در خصوص اینکه چه عاملی باعث شد ساخت ورزشگاه میانرود این همه سال به طول بیانجامد و اینکه امسال چقدر از این بودجه صرف این طرح می شود بیان کرد: ورزشگاه میانرود یک طرح ملی است و فارس در ساخت آن هیچگونه نقشی ندارد این طرح زیرنظر شرکت توسعه و تجهیز و اماکن ورزشی کشور است و اعتباراتی که در طول زمانهای قبل به آن تخصیص داده می شد کم بوده است.

این مسئول به تورمی که هر سال وجود دارد اشاره کرد و افزود: اگر ما این طرح را 10 یا 15 سال پیش که شروع کردیم حداقل ساخت آن 7 یا 8 سال طول می کشید هزینه های کمتری می برد و متاسفانه بخاطر اینکه تخصیص ها در زمانی داده می شد که جوابگوی ساخت آن مجموعه نبود به همین خاطر ساخت آن خیلی نمود نداشته است.

کامیاب ادامه داد: از 24 میلیارد تومان اعتبار، امسال 12 میلیارد تومان اعتبار به آن ( ورزشگاه میانرود) اختصاص می دهند.

رییس اداره ورزش و جوانان فارس در خصوص ورود بخش خصوصی به ورزش و ناموفق بودن این بخش در چند سال گذشته در ورزش به خبرنگار ما گفت: هر وقت بخش خصوصی را برای ورود به ورزش دعوت کرده ایم متاسفانه بدون برنامه آمده اند یعنی ما نه برنامه ای از آنها خواسته ایم، نه هدفی و نه راهکاری.

این مسئول ادامه داد: بهترین کار این است که ما یک اتاق سرمایه گذاری در ورزش داشته باشیم و کاری کارشناسی شود و کسانی که مایل هستند در ورزش حضور داشته باشند طرح و برنامه خود را ارائه دهند و در آنجا بررسی شود، بنیه های مالی و کلیه موارد مختلف مورد ارزیابی قرار داده شود.

به همین دلیل این اتاق خیلی سریع افتتاح می شود و مسئول آن مشخص شده و کارشناسانی تعیین می شوند تا ارزیابی کنند وقتی ارزیابی تمام شد و نظر نهایی داده شد که این اشخاص می توانند در فلان رشته سرمایه گذاری کنند این افراد را معرفی می کنیم و کار انجام خواهد شد.

کامیاب در پاسخ به بازگشت استان فارس به دوران خوب ورزشی و کسب عناوین اول و دوم و حضور در لیگ برتر بیان کرد: قول می دهم در کنار فوتبال رشته هایی که مردم به آن علاقه مند هستند دوباره احیا شوند اما نیاز به زمان هم هست و تلاش ما بر این است که در رشته های مختلف از جمله والیبال، هندبال، بسکتبال، فوتبال و کشتی در لیگ برتر نماینده داشته باشیم.

وی در مورد ورزش بانوان فارس اظهار کرد: ورزش بانوان خیلی مستعد است و بسیاری از ورزشکاران ما در سطح بین المللی، جهانی و حتی المپیک بانوان از فارس حضور داشته اند ما قطعا باید توجه ویژه ای به ورزش بانوان کنیم و بودجه ای که به ورزش اختصاص داده می شود بخش ویژه ای از آن را به ورزش بانوان اختصاص می دهیم.

رییس اداره ورزش و جوانان فارس در خصوص وضعیت تیم بهمن و فروش آن به دیگر استانهای کشور و همچنین وضعیت تیم فجر و برق و نگاهی که اداره کل به این مساله دارد بیان کرد:

نقش اداره کل، نقشی حمایتی است البته ما به سادگی نمی گذاریم تیمی از استان خارج شود چون تیم متعلق به مردم است و مردم انتظار دارند این تیم( بهمن ) در فارس فعالیت کند و من به عنوان متولی ورزش از تیم حمایت می کنم.

کامیاب افزود: در رابطه با تیم فجر، این تیم در حال تمرین است هنوز جلسه ای با متولیان آن تیم نداشته ایم ما از آن تیم هم حمایت می کنیم این تیم از تیم های قدیمی استان است.

وی در خصوص تیم برق نیز گفت: این تیم مشکلات حقوقی زیادی دارد مالک باشگاه نیست و به محض اینکه بحث حقوقی تیم حل شود ما کمک می کنیم و سعی بر آن است که این تیم هم احیا شود.

این مسئول ادامه داد: سایر تیم ها را نیز حمایت می کنیم مثل تیم پویندگان مرودشت، تیم شهرداری فیروزآباد و تیم کارا .

رییس اداره ورزش و جوانان فارس افزود: باید برنامه ای هم برای جمع کردن تیم های فوتبالمان نیز داشته باشیم و جلسه ای با مدیرعاملان و موسسان باشگاهها گرفته و ادغامی صورت بگیرد و کمک بیشتری به تیم های فوتبال بکنیم.

کامیاب در خصوص اینکه آیا استان فارس آماده برگزاری هر چه بهتر مسابقات جهانی کشتی فرنگی است گفت: بله این پیشنهادی بوده که قبل از مدیریت من داده شده و پذیرفته شده است و استاندار، کلیه مدیران استان و نمایندگان در مجلس هم از آن حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه این رویداد بسیار مهم است و به ورزش ما کمک می کند افزود: آمدن کشتی گیران از نقاط مختلف جهان، مطرح شدن شیراز در طول ایامی که مسابقات برگزار می شود و خیلی از جاذبه های توریستی دیگر کمک می کند تا از نظر فرهنگی و ورزشی شهر شیراز پایتخت فرهنگی کشور در کل دنیا مطرح شود و ما از میزبانی های این چنینی استقبال می کنیم .

گزارشی از مژده عینی

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.