همدان؛

ستاد دیه تنها متولی کمک به زندانیان جرائم غیر عمد

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از اختصا ص220 میلیارد تومان کمک هزینه از سوی بیمه برای آزادی 36 زندانی غیر عمد در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان؛یدالله روحانی منش در نشست خبری ستاد دیه با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پارسال 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی ستاد دیه کمک بلا عوض برای آزادی 265 زندانی استان همدان هزینه شده است گفت: در این راستا 4 میلیارد تومان نیز وام قرض الحسنه با سود 2 درصد در اختیار زندانیان با جرائم غیر عمد پرداخت شد.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر 249 نفر زندانی غیر عمد در زندانها وجود دارند افزود:مبلغ  بدهی این زندانیان 20 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد زندانی 2 نفر خانم هستد که در پیگیری پرونده آنان هستیم اظهار داشت:پارسال 265 نفر زندانی غیر عمد از زندان آزاد شدند.

روحانی منش ازآزاد شدن 36 زندانی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و ادامه داد:دو میلیارد وپانصد و73 میلیون تومان بدهی آنان بوده است که 220 میلیون تومان از سوی بیمه ،337 میلیون تومان از سوی صندوق تامین،800 میلیون تومان گذشت از شاکیان ،400 میلیون تومان آورده از طرف خود زندانیان ،258 میلیون تومان تبدیل به تقسیط برای یکی از زندانیان و356 میلیون تومان هم کمک های بلاعوض ستاد دیه استان به این زندانیان غیر عمد پرداخت شده است همچنین 400میلیون تومان وام قرض الحسنه برای این 36 نفرپرداخت ومنجر به آزادی این زندانیان شد.

مدیر عامل  ستاد دیه استان همدان به آزادی 821 نفر زندانی با جرائم غیر عمد در طی سه سال گذشته اشاره  کرد و افزود:57 میلیارد و919میلیون و300 هزار تومان بدهی این زندانیان آزاد شده بوده است که 6میلیارد و732 میلیون تومان از سوی بیمه ،4 میلیارد و834 میلیون تومان از سوی صندوق تامین خسارت و26 میلیارد تومان انصراف از طرف شاکیان پزونده این زندانیان بوده است وباید گفت در این راستا بزرگترین حامی ستاد دیه در پرونده های مالی و غیر عمد  خود شاکیان بوده اند. 

وی همچنین اضافه کرد: آورده از سوی افراد محجور 2 میلیارد و693 میلیون تومان بوده وپرونده هایی اعساربه تقسیط که میزان بدهی آنها در این مدت به تقسیط تبدیل شده متعلق به 9 نفر با مبلغ 1میلیارد و998 میلیون تومان بوده است.

روحانی منش گفت: کمک های ستاد دیه هم در این باره 6 میلیارد و547 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.