تبریز؛

نقش ممتاز مردم در آزادی زندانیان مالی مشهود است

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: نقش ممتاز مردم در آزادی زندانیان مالی مشهود است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛حجت الاسلام محرمی ، امروز در نشست خبری بااعلام خبر برگزاری جشن گلریزاندر آذربایجان شرقی گفت:جشن گلریزان برای بار دوازدهم در 11 تیرماه مصادف با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در سالن صدرای تبریزبرگزار خواهد شد.

وی گفت: 148 نفر زندانی غیر عمد شناسایی شده اند وبا توجه به سیاست ستاد دیه که نصف مبلغ محکومیت را پرداخت می کنیم اعتبار در نظر گرفته شده 12 میلیارد تومان است.

محرمی بیان کرد: اگر بتوانیم 6 میلیارد تومان جمع آوری کنی خواهیم توانست این 148 نفر را آزاد کرده و به آغوش خانواده شان بازگردانیم و اگر اعتبار کافی تهیه نشود از میان این افراد مجبور به انتخاب خواهیم شد.

وی گفت: یکی از زندانیان 350 میلیون تومان دیه بر عهده دارد و فرد دیگری با 280 میلیون تومان بدهی مالی سنگینترین پرونده ها را به خود اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: در آذربایجان شرقی کمک های مربوط به صنایع دولتی و شبه دولتی در حداقل بوده و امسال نیز هیچ کمکی را از این مراکز شاهد نبودیم.

محرمی با بیان اینکه میزان عمل به تعهدات در استان درصد بالایی است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق متعهدان کمک های قول داده شده را واریز کردند و سال 93 بهترین سالی بود که تمام تعهدات واریز شد.

وی گفت: 36 نفر در زمینه مهریه در لیست کمک ستاد دیه قرار دارند و کمک های ستاد دیه در این مورد اعطای وام است و کمک بلاعوض صورت نمیگیرد.

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته 3 میلیارد و 400 میلیون تومان جمع آوری شد که این کمک ها در طول سال و در قالب تعهدات صورت گرفت و توانستیم علاوه بر آزادی 180 نفر تعهد شده افراد دیگری نیز آزاد شدند که در مجموع در سال گذشته 245 نفربا کمک ستاد دیه آزاد شدند.

وی با انتقاد از کسانی که فعالیتخیریه ستاد دیه را زیر سوال می برند گفت: برای فعالیتهای ستاد دیه بازرسی از طرف رئیس کل دادگستری استان تعیین شده و علاوه بر آن از طرف ستاد دیه کشوری نیز بازرسانی تعیین شدهو در هر سال مالی حسابها بررسی می شود.

وی یادآور شد: در فعالیتهای ستاد دیه شناسایی افراد به صورت دقیق صورت می گیرد تا افراد ناصالح آزاد نشوند و فردی آزاد شود که مردم هم از آن خوشحال و خرسند شوند.

وی ادامه داد: فعالیت ستاد دیه بر اساس اعتماد مردمی و با ترکیب هیئت امنا صورت می گیرد و این هیئت امنا اعضای هیئت مدیره را انتخاب می کنند.

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به روند رو به رشد کمک های مردمی در جشن های گلریزان گفت: در سالهای اخیر علی رغم مشکلات اقتصادی مردم آذربایجان شرقی از بابت جمع آوری کمک های مردمی در کشور اول بودیم که سال گذشته اصفهان به واسطه حضور صنایع فولادی در امر خیریه از ما گذشت.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.