مقام ارشد آمریکایی:

گفتگوهای هسته‌ای چند روز پس از مهلت تعیین‌شده ادامه می‌یابد

یک مقام ارشد آمریکا از ادامه گفتگوهای هسته‌ای با ایران چند روز پس از مهلت تعیین‌شده سی‌ام ژوئن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت: پیشرفت هایی در گفتگوهای میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک بدست آمده؛ اما برخی اختلاف ها همچنان باقی است.


بر اساس این گزارش، یکی از اعضای ارشد هئیت آمریکایی حاضر در گفتگوهای روز یک شنبه گفته است: گفتگوهای هسته ای ایران و قدرت های جهانی چند روز پس از مهلت سی ام ژوئن (سه شنبه) تمدید خواهد شد تا اختلاف های باقیمانده برطرف شود. این مقام آمریکایی گفت: « پیشتر هم گفته بودیم اگر زمان بیشتری برای نهایی کردن توافق قوی و جامع نیاز باشد این گفتگوها چند روز پس از سی ام ژوئن ادامه پیدا می کنند.»


وی افزود: گرچه پیشرفت هایی در چند روز گذشته داشته ایم، برخی اختلاف ها باقی است و گروه های مذاکره کننده هنوز کارهایی پیش رو دارند. این مقام آمریکایی گفت، نمی داند چقدر زمان نیاز است اما تاکید کرد، آمریکا قصد دارد در این دور از گفتگوها به توافق برسد. وی همچنین اضافه کرد: آمریکا قصد ندارد گفتگوها را بیش از چند روز طولانی تر کند.


محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران وین را برای مشورت به مقصد تهران ترک کرد. گفته می شود وی روز سه شنبه به محل گفتگوها باز گردد.


به گفته مقام ارشد آمریکایی ، ظریف موضوع برنامه سفرش به تهران برای مشورت کوتاه را با جان کری وزیر خارجه آمریکا در میان گذاشت. دیگر وزرای خارجه نیز قرار است در 24 ساعت آینده برای مشورت به پایتخت های کشورهای متبوع شان بازگردند و روز سی ام ژوئن دوباره به وین بیایند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار