وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی فرصت طلایی برای معرفی این شهر است

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 یک فرصت طلایی برای معرفی این شهر به جهان اسلام و خارج از آن است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلامی مشهد 2017 در استانداری خراسان رضوی افزود: مشهد با توجه به برخورداری از مفاخر و شخصیت‌های بزرگ فرهنگی شایستگی معرفی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد.

وی افزود: معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی برای تبادل آرا و تجربیات، شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ ایران اسلامی و تقویت تعامل  با دنیای بیرون از جهان اسلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی برای نوسازی و بازسازی شهر است تا به ظاهر آن نیز پرداخته شود و برای پذیرایی از زائران مهیا گردد.

جنتی، اقدامات انجام شده توسط استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد در شورای هماهنگی سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد 2017 را قابل تقدیر دانست و گفت: محور اقدامات برای اجرای این پروژه باید دو نهاد مزبور باشند.

وی افزود: طرح‌هایی که در این جلسه مطرح شد باید در اختیار شورای عالی سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام قرار گیرد تا یک آمادگی ذهنی برای اعضای آن به منظور تدوین برنامه‌های لازم ایجاد شود.

وی با تاکید معرفی جامع مفاخر و ویژگی‌های برجسته فرهنگی جهان اسلام گفت: در مشهد گنجینه‌های عظیم فرهنگی از جمله آرامگاه بزرگ شاعر ایران؛ فردوسی و کتابخانه عظیم آستان قدس رضوی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای معرفی شایستگی های مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بهره برد.

جنتی با تاکید بر طراحی هر چه سریعتر سایت ویژه پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد 2017 گفت: این پایگاه اینترنتی باید وسیله ای برای برقراری ارتباطات دوسویه بین عوامل دست اندرکار و مخاطبین در جهان اسلام و خارج از آن باشد تا بستر بهره گیری از نظرات مختلف فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به الگو قرار دادن اصفهان در سال 2006 که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، گفت: دست‌اندرکاران در مشهد باید سعی کنند از تجربه اصفهان در چیدمان عوامل فرهنگی، عمرانی و شهری در پروژه مزبور بهره گیرند.

جنتی درباره نحوه تامین بودجه پروژه مشهد 2017 گفت: پس از اینکه دورنمای کار و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و ... و میزان هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی و دولت مشخص شد، جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری برگزار شود تا ردیف مشخصی در بودجه دو سال آینده برای این مشخص گردد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اهل مشهد هستند و عنایت ویژه‌ای به این شهر دارند لذا در تخصیص بودجه هر زمان که از ایشان استمداد طلبیده شود، ایشان دستورات لازم را به دولت ابلاغ خواهند کرد.

گفتنی است؛ با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو میلیارد ریال به 12 سرفصل هزینه‌های پیش‌بینی شده برای یک سال این پروژه اختصاص یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار