مشهد؛

اعلام برگزاری پنجمین همایش اسرار حج در مشهد

پنجمین همایش «اسرار حج و اداب حضور در کعبه شریف» با حضور زائران بیت الله الحرام در مشهد به مدت پنج شب برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد؛  رییس بعثه رهبری در خراسان‌رضوی گفت: این برنامه هر سال در ماه مبارک رمضان به همت بعثه رهبر معظم انقلاب برای زائران حج برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین احمدی، با بیان این که حضور عموم مردم در این همایش بلامانع است، افزود: این همایش به تبیین موضوعاتی چون "حج و سبک زندگی"، "فلسفه اسرار حج"، "حج و تحکیم ارزش های دینی، حج"؛ "مانور قدرت جهان اسلام و نقش حج در وحدت جهان اسلام" می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به فضای معنوی محل برگزاری همایش، گفت: از دیگر برنامه‌های این همایش تلاوت قرآنکریم توسط قاریان کشوری و استانی، قرائت دعای افتتاح و مداحی است.

وی شعار حج امسال را«معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی»عنوان کرد و ادامه داد: همچنین شعار پنجمین همایش اسرار حج «رمضان ماه درخواست حج مقبول از خداوند است؛ رمضان را قدر بدانیم» است.

رییس بعثه رهبری در خراسان‌رضوی در ادامه تصریح کرد: برای ارتقای سطح علمی زائران در درک اسرار حج، سه مسابقه پیامکی با عنوان "حس حضور "، "بیان احساس زائران از فضای حج" و "توصیه های عملی به زائران آینده" برگزار می شود.

به گفته وی ،کتابخوانی از کتاب‌های «آداب سفر حج» و «شهابی در شب» از دیگر مسابقات این همایش است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین احمدی به برنامه‌های حاشیه همایش اشاره و گفت: در حاشیه این همایش، غرفه‌‎های متعددی از جمله غرفه کودکان با حضور مربیان متبحر، غرفه انتشارات سازمان حج و زیارت(مشعر)، پاسخگویی به سؤالات شرعی و سلامت(بررسی معاینات پزشکی) جهت رفاه هر چه بیشتر حال شرکت کنندگان دایر می‌شود.

این همایش با همکاری سازمان حج و زیارت و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد از ششم تا یازدهم تیرماه ساعت 21:30 دقیقه هر شب در محل عرصه میدان شهدا برگزار می شود.

امسال حدود 7 هزار نفر در قالب 53 کاروان از خراسان رضوی به حج مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.