حمله بوکو‌حرام به شمال شرق نیجریه 42 کشته برجای گذاشت

به دنبال حمله نیروهای بوکو‌حرام به ۲ روستا در شمال شرق نیجریه دست‌کم ۴۲ نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ تروریستهای بوکو‌حرام سوار بر خودرو و تعدادی موتور‌سوار به شهرک "بیو" واقع در ولایت "بورنو" نیجریه حمله کردند با به آتش کشیدن منازل مردم و تیراندازی به سوی آنها دست‌کم 42 غیر‌نظامی را کشتند. پلیس نیجریه اعلام کرد این حملات به دو روستا صورت گرفت و تا چند ساعت پس از حمله به دلیل ضعیف بودن تجهیزات ارتباطاتی کسی از آن مطلع نشد. 

شمال شرق نیجریه در چند هفته اخیر شاهد سنگین‌ترین حملات تروریستی بوکو‌حرام بوده است و در همین مدت بیش از 100 نفر جان خود را از دست دادند. 

یکی از شاهدان حمله تروریستی به شهرک "بیو" در این باره گفت: حدود 30 تروریست به دو روستا حمله کردند و نیمه‌های شب به سوی این روستاها آتش گشودند. این یورش ناگهانی موجب شد مردم به سوی جنگل فرار کنند. افراد مسلح 22 نفر را که موفق نشدند فرار کنند به سرعت کشتند و خانه‌ها را غارت کردند.

"محمدو بوهاری،" رئیس جمهور جدید نیجریه با هدف سرکوب بوکو‌حرام در شمال شرق این کشور، پایگاهی برای استقرار نیروهای نظامی در "مایدوگوری" برپا کرد که در ماه‌های گذشته شاهد بیشترین تعداد حملات تروریستی بود. "بوهاری" برای مقابله با بوکو‌حرام از نیروهای نظامی کشورهای همسایه نیجریه نیز درخواست کمک کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار