پرده‌پوشی وزارت‌خارجه آمریکا از ماجراهای کلینتون‌ و گروه تروریستی بوکوحرام

هیلاری کلینتون متهم است برای حفظ منافع «بنیاد کلینتون» با یکی از میلیاردرهای معروف نیجریه، از افزودن نام بوکوحرام به فهرست گروه های تروریستی خودداری کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشینگتن اگزمینر، سؤالی که اکنون افکار عمومی آمریکا را به خود مشغول کرده این است که چرا هیلاری کلینتون، به عنوان وزیر خارجه سابق ایالات متحده از اضافه کردن نام بوکوحرام به فهرست گروه های تروریستی خودداری کرده است.

مدتی است که یکی از سازمان های غیرانتفاعی آمریکا به نام "شهروندان متحد(Citizens United)" از وزارت خارجه این کشور خواسته است در خصوص تعلل این وزارتخانه در تروریست خواندن گروه بوکوحرام در زمان هیلاری کلینتون توضیح دهد.

از نظر "دیوید باسی،" رییس سازمان شهروندان متحد، کلینتون متهم است که برای حفظ رابطه اقتصادی گستردۀ «بنیاد کلینتون» با یکی از میلیاردرهای معروف نیجریه به نام "گیلبرت چاگوری" از افزودن نام بوکوحرام به فهرست گروه های تروریستی خودداری کرده است.

بنیاد کلینتون که اکنون با نام "بنیاد بیل، هیلاری و چلسی کلینتون" شناخته می شود، در سال 2001 به دست بیل کلینون، رییس جمهور اسبق آمریکا تأسیس شد. بودجه این بنیاد از ابتدای تأسیس آن همواره از طریق جذب کمک های مالی ابر شرکت‌ها و شخصیت‌های حقیقی تأمین می شده است.

در سال های اخیر، شایعات بسیاری در خصوص عدم شفافیت این بنیاد به لحاظ مبهم بودن فهرست اهداکنندگان مالی و اشتراک منافع بنیاد با هزینه های تبلیغاتی هیلاری کلینتون در سالهای 2008 و 2015 مطرح شده است.  

گیلبرت چاگوری، میلیاردر 69 ساله معروف، که در سال 1946 در شهر لاگوس نیجریه متولد شده است با سرمایه حداقلی 4 میلیارد دلار، یکی از حامیان اصلی بنیاد کلینتون و از دوستان نزدیک بیل و هیلاری کلینتون به حساب می آید.

سازمان شهروندان متحد که نزدیک به حزب جمهوری خواه آمریکا است، چندی پیش علیه وزارت خارجه این کشور اقامه دعوی کرده بود اما اکنون بعد از گذشت سی روز این وزارتخانه از دادن هرگونه پاسخی در این خصوص خودداری می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
زن جنایتکاری بنام خانم کلینتون ، این سیاستمدار های پست فطرت آمریکائی نان خون مردم بی گناه خاورمیانه و آفریقا را می خورند .
آخرین اخبار