رسایی در تذکر شفاهی:

مصوبه الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای مطالبه مقام معظم رهبری بود

نماینده مردم تهران گفت: بند 1 مصوبه الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای مبنی بر درج لغو تحریم‌ها به صورت یکجا در متن توافقنامه، همان مطالبه مقام معظم رهبری است.

مصوبه الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای مطالبه مقام معظم رهبری بودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در تذکر شفاهی خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه 3 تیرماه) گفت: دیروز در فضای مجازی اعلام شد که مصوبه الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای برخلاف بیانات مقام معظم رهبری است. 
 
وی ادامه داد: مسلما اینطور نیست، زیرا در بند 1 این مصوبه که با 213 رای تصویب شد، لغو تحریم‌ها به صورت یکجا باید در متن توافقنامه درج شود که این به معنای آن است که در روز توافق تمامی تحریم‌ها باید لغو شده باشد و این همان مطالبه مقام معظم رهبری است. 
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بیان داشت: طبق آئین‌نامه بعد از سوال از وزرا در کمیسیون و عدم اقناع نماینده سوال کننده، باید این موضوع به صحن بیاید. 
 
رسایی گفت: اما بنده دو هفته پیش از وزیری که عضو 16 هیئت مدیره است و مدارک آن را نیز به کمیسیون ارائه کردم و وزیر قبول نکرد و قرار شد مدارک انصراف خود را به رئیس کمیسیون ارائه کند. 
 
وی خاطرنشان کرد: اما بنده قانع نشدم و تاکنون کمیسیون سوال بنده را نیز به هیئت رئیسه ارائه نکرده است، لذا اکنون که وارد سومین هفته شده‌ایم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مصوبه ، الزام ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار