موگرينی: در حال ورود به آخرين مرحله مذاکرات هسته‌ای با ايران هستيم

مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا اعلام کرد مذاکرات هسته ای ایران به مرحله پایانی خود نزدیک شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلويزيوني اي پي تي ان گزارش داد، فدريکا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، امروز هنگام ورود به محل نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا که در لوکزامبورگ آغاز به کار کرده است، در برابر جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ داد. 

موگريني گفت: "پس از نشست شوراي امور خارجه، ما جلسه اي برگزار ميکنيم که رياست آن را من بر عهده خواهم داشت. اين جلسه با حضور (محمدجواد) ظريف، وزير امور خارجه ايران، و سه همکارِ من از کشورهاي آلمان، فرانسه و انگليس برگزار خواهد شد. هدف از برگزاري اين جلسه، بحث درباره موضوعات اصليِ باقي مانده است. اين در حالي است که ما در حال ورود به آخرين مرحلهِ مذاکرات درباره توافق هسته اي با ايران هستيم." 

به گفته موگرینی، "دقيقاً دو ماه پيش، پس از مرگ نهصد نفر در درياي مديترانه، تمام وزراي خارجه و وزراي کشور عضو اتحاديه اروپا در حال ورود به همين ساختمان بودند. در آن زمان، همهِ ما مي‌گفتيم نياز به پاسخ اروپايي به اين معضل داريم. اکنون که دقيقاً دو ماه از آن روز مي گذرد، من به وزرا پيشنهاد خواهم داد اين تصميم را اتخاذ کنند که عمليات دريايي براي حمله به قاچاقچيان انسان آغاز گردد." 


وی افزود، "ما همچنین ملاقاتي مهم با بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل، خواهيم داشت و علاوه بر آن، بحثي درباره آسيا و همچنين مقدونيه، که بخشي از جمهوري يوگوسلاويِ سابق بوده است، برگزار خواهيم کرد. در ضمن، ما جلساتی درباره روند صلح خاورميانه (ميان رژیم صهیونیستی و فلسطين) خواهيم داشت که در پي سفر من و برخي ديگر از وزيران (اروپايي) به منطقه برگزار مي شود." 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار