به زودی؛

مرغ همدان برند می‌شود

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: به زودی مرغ همدان به عنوان برند در کشور معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان؛فرسایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم موانعی که در این زمینه وجود دارد را رفع کنیم گفت: در یک ماه آینده مرغ همدان به عنوان مرغ برتر کشور معرفی می شود.

وی افزود: متاسفانه مردم استان همدان بر این باورند که مرغ هایی که از استان های مجاور با اسم و برند وارد بازار می شود دارای کیفیت بالاتری هستند و هزینه کمتری بابت آن پرداخت می کنند، در صورتی که مرغ همدان از لحاظ کیفیت و قیمت تفاوتی با سایر مرغ های موجود در بازار ندارد.

رئیس اتاق اصناف همدان ادامه داد: در این راستا با بازرسی های ویژه و همکاری با بازرسان تعزیرات در کشتارگاه های همدان به این نتیجه رسیدیم که کیفیت مرغ های همدان بالاتر از مرغ هایی است که از استان های مجاور از جمله مهاباد به همدان وارد می شود.

فرسایی تفاوت قیمت مرغ گرم همدان با سایر مرغ های موجود در بازار را 500 تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که در راستای یکسان سازی قیمت مرغ ها این تفاوت قیمت نیز به صفر برسد.

وی به تابلوهای روان گردان الکترونیک قیمت به روز کالاها اشاره کرد و اظهار داشت: از 25 روز گذشته تمام واحدهای تولیدی صنفی اقدام به نصب این تابلو در واحدهای صنفی خود کرده اند و ناکنون 50 درصد از واحد های صنفی به این دستگاه مجهز شدند وادامه داد: که هدف از این امر جلوگیری از گران فروشی و یکسان سازی قیمت کالاها در تمام واحدهای صنفی است ویاد آور شد که اجرای این طرح برای نخستین بار در استان همدان مطرح و به اجرا گذاشته شده است.

فرسایی با اشاره به اینکه اتاق اصناف سیستم هوشمند حسابرسی را برای اولین بار در کشور راه اندازی کرده است  افزود:در این سیستم حق عضویت هایی که از سوی اتحادیه ها پرداخت میشود بطور الکتونیکی  به ثبت میرسد وامکان هیچگونه تقلبی در این باره وجود ندارد.

وی ابراز داشت: اتاق اصناف هیچگونه بودجه دولتی ندارد وبودجه اتاق اصناف ازبخش خصوصی وحق عضویت ها تامین میشود که در این راستا 20 درصد از درآمد اتحادیه ها به اتاق اصناف واریز میشود.

فرسایی افزود:در حوزه بازرسی اتاق اصناف با معاونت استانداری تصویب شده است که از این به بعد شرکتها یی تاسیس شود که تزیع مرغ بشکل مستقیم از تولید به توزیع عرضه شود که این امرموجب

مدیریت  بهتر صورت گیرد وهم در کاهش قیمتها بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: همدان ، اصناف ، برند ، مرغ ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.