ساری؛

مازندران پایلوت اجرای طرح فیزیک پلاسما در کشور

مازندران پایلوت اجرای طرح فیزیک پلاسما در کشور شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، دبیر هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در همایش طرح ساماندهی مدیریت پردازش جامع پسماندهای جامد حوزه مرکزی مازندران از پایلوت شدن شهرستان آمل بر اجرای طرح فیزیک پلاسما در کشور خبر داد.

یاسر هاشمی رفسنجانی با اشاره به تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: دانشگاه آزاد در 33 سال از فعالیتش موفق بوده و با فرآیند چندین ساله شاخص‌های خوبی ایجاد کند تا امروز حدود 4 تا 5 میلیون فارغ‌التحصیل داشته باشد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ‌ترین دانشگاه دنیا هم‌اکنون یک‌میلیون و 600 هزار دانشجو در اقصی نقاط کشور مشغول تحصیل دارد، افزود: این دانشگاه با 18 هزار رشته محل کار دارای 7 هزار میلیارد تومان گردش مالی سرمایه‌گذاری مستقیم در توسعه علم و فناوری کشور دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه با وجود دانشجویان فراوان، فارغ‌التحصیلان و اساتید نمونه بعد کمی شاخص خود را طی کرده است، تصریح کرد: اکنون سیاست هیئت امنا این دانشگاه بر محوریت کیفی است و به مانند دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته، حرکت از مرز آموزش محوری به سمت خود مهارت آفرینی و کارآفرینی است.

هاشمی ‌رفسنجانی یادآور شد: اکنون این دانشگاه با حضور اساتید و پژوهشگران بر ازیاد چاه‌های نفتی، رسیدگی بر معضل ریگزد‌های جنوب کشور با تولید مواد در دانشگاه اصفهان، تولید قارچ‌های سمی در مکان‌های سبز و تولید بذر هیبرید در امر کشاورزی به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

دبیر هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، یکی از موارد مهم مورد رسیدگی دانشگاه را به موضوع پسماند بیان و عنوان کرد: اکنون در این دانشگاه، فیزیک پلاسما دعوت و کارهایی انجام داده شده است که این شیوه برای رفع مشکل پسماند موثر خواهد بود.

وی با اعلام براینکه تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی با استانداری مازندران به امضا رسیده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه محیط زیست یکی از مسایل بسیار مهم است دانشگاه آزاد در این زمینه ورود پیدا کرده است.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: پس از تفاهم‌نامه طراحی شده و در دستور کار شهرداری آمل و استانداری مازندران قرار گرفته است و دانشگاه آزاد اسلامی این مدل را به تثبیت رسانده است.

وی از آغاز فعالیت عملی مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما در دانشگاه آزاد پس از تفاهم‌نامه بین استانداری مازندران خبر داد و گفت: این مرکز به یک مرکز نمونه در دنیا در زمینه جوش هسته‌ای کارهای مهمی انجام داده است.

هاشمی با تاکید براینکه انرژی جوش هسته‌ای کارکردهای بسیار متفاوتی دارد، بیان داشت: بزودی تمام کشورهای دنیا به این سمت حرکت می‌کند و نیروگاه‌های زباله‌سوز احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان آمل پایلوت اجرای طرح ساخت کارخانه فیزیک پلاسما برای اولین بار در کشور شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور اعضای شورا و شهردار 15 شهر مازندران و یک سوم زباله این استان توانایی جذب این طرح را دارد و با راه‌اندازی این کارخانه شش تا هشت مگابایت برق تولید شود.

دبیر هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی اجرای این پروژه در این شهرها را به نوعی یک پروژه اقتصادی دانست و یادآور شد: با راه‌اندازی این کارخانه در دو تا سه سال آینده سرمایه‌گذاری اولیه برمی ‌گردد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، پلاسما ، پایلوت ، فیزیک ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.