ساری؛

برگزاری اولین همایش قرآن یاوران

اولین همایش قرآن یاوران در آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با بیان این که در قرآن کریم کلمه طیبه تشبیه به شجره طیبه شده است، گفت: رزمندگان ما با خون های خود زمینه تعالی و تقویت شجره طیبه نظام اسلامی را فراهم کردند.

حجت الاسلام ابوترابی افزود: کسانی که در امور خیریه فعالیت دارند حرکت در مسیر تحقق شجره طیبه است که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به این که خیریه عاشقانه و با همه مشغله های خود در این عرصه فعال هستند، گفت: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بنیاد خیرین حامی دانشکده علوم قرآنی آمل مطرح شده است تا بتوانیم برای ترویج فرهنگ قرآنی گام برداریم.

حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز تعالی و سعادت جامعه بشری می شود، بیان داشت: باید از ظرفیت های خیرین استفاده شود تا بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ قرآنی قدم برداشته که ثمرات و برکات بسیاری دارد.

رییس هیات امنای بنیاد خیرین حامی دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به این که دانشکده علوم قرآنی آمل 20 سال قبل با کمک دکتر علی لاریجانی وزیر ارشاد وقت و رییس حج و اوقاف تحت اشراف آیت الله جوادی آملی ایجاد شده است، گفت: این دانشکده سه استان مازندران، گیلان و گلستان را تحت پوشش خود قرار می دهد.

حجت الاسلام احمدی راد با تاکید بر این که 200 دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشکده فعالیت دارند، افزود: رشد کمی و کیفی این مرکز فراتر از امکانات موجود بوده که نیازمند یاری مردم قرآن دوست این دیار است.

آیت الله احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور در این مراسم ، افزود: شهدا به خاطر قرآن جان های پاک خود را فدا کردند و اگر قرآن کریم نبود این استقلال، آزادی و امنیت را نداشتیم.وی با بیان این که کسی که قرآن را کج می فهمد بلا برای دنیا درست می کند، بیان داشت: امروز نیز مشاهده می شود که سراسر دنیا گرفتار داعش و گروه هایی تکفیری است.

آیت الله عابدی، تصریح کرد: ایجاد گروه های تکفیری نتیجه فهم نادرست از قرآن کریم است که آن ها نتوانستند این کتاب نورانی را به خوبی درک کنند.

وی با بیان این که دانشکده های قرآنی برای این است که فهم درست قرآن را به دنیا عرضه کند، گفت: باید تلاش کنیم تا در این عرصه گام های خوبی برداریم.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با اشاره به این که قرآن در ماه رمضان و شب قدر نازل شده است، بیان داشت: در فرهنگ دینی قیامت را به اسم روز شنیدیم که هیچ مانعی برای آن وجود ندارد اما دنیا شب بوده و از دل هیچ کسی با خبر نیست.

وی با تاکید بر این که قرآن کریم در عالم ماده آمده و در شب نازل شده است تا ما را راهنمایی کند، افزود: باید از خدا بخواهیم تا ما را اهل قرآن قرار دهد تا در خدمت این کتاب نورانی بوده و با آن محشور شویم.

آیت الله عابدی، تصریح کرد: هر کسی به هر نحوی به دانشگاه علوم و معرف قرآن کریم خدمت کند امید داریم تا در سرای آخرت مورد شفاعت قرآن نائل شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ساری ، اولین ، قرآن ، همایش ، یاوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.