اهواز؛

پیشرفت با تکیه بر دانش متخصصان داخلی

نیروگاه برق رامین اهواز برای نخستین بار در کشور، ساخت پره های توربین بخار و تولید روغن مورد نیاز روانکاری و کنترل سامانه توربین های بخار را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مدیرعامل نیروگاه حرارتی رامین گفت: برای نخستین بار در اندازه واحدهای ٣٠٠ مگاواتی در میان نیروگاههای حرارتی کشور یک ردیف پره ساخت داخل در توربین بخار واحد شماره ٣ این نیروگاه نصب شد.

سید علیرضا موسوی افزود: با تولید روغن های مورد نیاز توربین های بخار ، یک ششم در هزینه ها صرفه جویی می گردد همچنین با ساخت بسکت های اریته که در گرم کردن کوره ها برای این که به احتراق کامل برسند کاربرد دارد ، ٢٠ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

موسوی با اشاره به طرح توسعه نیروگاه بیان کرد : این طرح  که  ظرفیت نیروگاه  را به حدود ٦٤٠ مگاوات افزایش خواهد داد در اولویت نخست وزارت نیرو قرار دارد که احداث واحدهای ٧ و ٨ نیروگاه را شامل می شود و ساخت و تکمیل آن ٥ هزار میلیارد ریال از اعتبارات صنعت برق کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود، اوج مصرف روزانه امسال برق در خوزستان ٧ هزار و ٥٠٠ مگاوات باشد که تولید برق نیروگاه روزانه یک هزار و ٧٥٠ مگاوات است.

همچنین با توجه به برنامه کاهش مصرف آب نیروگاه،  قرار است از اسکله های شناور برای برداشت آب مورد نیاز از رودخانه کارون  استفاده شود چرا که با‌‌کاهش سطح آب رودخانه کارون و تجهیزات جوابگو نیستند.

 گفتنی است نیروگاه حرارتی رامین با توجه به این که٥٤ درصد برق استان خوزستان و ٤ درصد برق کشور را تامین می کند در سالی که  گذشت 11میلیون و ٦٩٤ هزار و ٣٧٤ مگاوات ساعت برق تولید داشت.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.