دوئل میلمیتری با رقبای قدرتمند، توان ایوب را درلهستان گرفت؛

موسوی در دوضرب ششم و در مجموع پنجم جهان شد

سید ایوب موسوی نماینده وزنه برداری کشورمان دردسته 85 کیلوگرم درنهایت با مجموع 341 کیلوگرم و عنوان ششمی حرکت دوضرب و پنجمی جهان در مجموع به کار خود دراین دوره از پیکارها خاتمه داد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران سید ایوب موسوی نماینده تیم وزنه برداری جوانان کشورمان دردسته 85 کیلوگرم درپایان حرکت دوضرب با ثبت وزنه 188 کیلوگرم و دوبار ناکامی درمهار وزنه 195 کیلوگرم درنهایت با مجموع 341 کیلوگرم و عنوان ششمی حرکت دوضرب و پنجمی جهان در مجموع به کار خود دراین دوره از پیکارها خاتمه داد.در این وزن (85 کیلوگرم) وزنه برداران چین،روسیه و ایتالیا به ترتیب با ثبت مجموع 353(چین) ،352 (روسیه) و 347 کیلوگرم(ایتالیا) صاحب عناوین اول تا سومی جهان شدند.
 
بپس ازناکامی موسوی وعدم دستیابی این جوان شایسته وباآتیه از کسب مدال درحرکت یکضرب دسته 85 کیلوگرم مسابقات جهانی جوانان،نماینده خوزستانی تیم وزنه برداری جوانان با توجه به تخصص و تبحری که در حرکت دوضرب و مهار وزنه های سنگین دراین حرکت قدرتی داشت تمام توانش وتمرکزش را جمع کرد تا دردوضرب و مجموع خود وکاروان وزنه برداری کشورمان را در لهستان صاحب مدال های مرغوب وارزشمند کند.

ایوب درنخستین حرکت خود موفق شد با مهار وزنه 188 کیلوگرمی و باتوجه به انصراف و عدم توانایی برخی از رقبایش در حرکت دوضرب عزمش را بیشتر از قبل برای دشت مدال در این حرکت و مجموع دوحرکت یکضرب و دوضرب جزم کند.

توکلی نیز که می دانست درحرکت یکضرب ایوب کیلوهای نسبتا زیادی را نسبت به رقبای صدرنشینش از دست داده برای حرکت دوم ایوب وزنه 195 کیلویی را درخواست کرد تا این جوان درنهایت از کورس رقابت برای مدال جهانی عقب نمانده و تا پایان برای دشت یکی از سکوهای جهانی بجنگد.

اما موسوی با ناکامی درمهار وزنه 195 کیلویی دردو حرکت پایانی دوضربش رصت طلایی بدست آمده دراین میدان جهانی را برای کسب مدال جهانی از دست داد تا با عنوان ششمی دوضرب وپنجمی درمجموع پرونده رقابتهای جهانی 2015 دردسته 85 کیلوگرم برای او بسته شود.

در این دسته وزنه بردارچینی با مهار وزنه 197 کیلو گرم و ناکامی درحفظ وزنه باارزش 200 کیلویی درحرکت سوم دوضربش با مجموع 353 کیلوگرم صاحب سکوی نخست و عنوان قهرمانی دسته 85 کیلوگرم جهان شد.وزنه بردارکشور ایتالیا نیز با مهار وزنه 193 کیلویی صاحب عنوان نقره مسابقات جهانی درحرکت دوضرب شد اما چون مجموعش از مجموع وزنه بردار روس کمتر بود با ثبت مجموع 347 کیلوگرم صاحب نشان برنز مجموع جهان دررده سنی جوانان ودردسته 85 کیلوگرم شد.

وزنه بردار روس ها نیزکه با مهار وزنه 191 کیلویی برنز دوضرب جهان را به خود اختصای داده بود با ثبت مجموع 352 کیلوگرم به نشان نقره مجموع جهان و سکوی نایب قهرمانی دنیا دردسته 85 کیلوگرم رسید. گفتنی است فردا ودرادامه مسابقات جهانی جوانان دررقابت دسته 94 کیلوگرم سومین نماینده کشورمان رضا دهدار به مصاف رقبای قدرتمند جهانی خود می رود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار